۱۷ بهمن ۱۳۹۴، ۱۲:۰۶
کد خبر: 81951198
T T
۰ نفر
ضرورت حفظ محيط زيست و مصرف بهينه انرژي در بخش صنعت ومعدن

بندرعباس- ايرنا - مديركل دفتر امور بهداشت؛ ايمني ؛ محيط زيست و انرژي 'HSEE ' وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت: به منظور كاهش حادثه و داشتن سلامت ، حفظ محيط زيست و مصرف بهينه انرژي در بخش صنعت و معدن ضروري است.

به گزارش ايرنا از روابط عمومي صنعت ، معدن وتجارت هرمزگان، رسول يار احمدي روز شنبه در چهارمين نشست تخصصي و آموزشي رئيسان و معاونان سازمان هاي صنعت ، معدن و تجارت استان هاي منطقه اي جنوب كشور افزود: بايد تمامي سازمان هاي تابعه و وابسته ، خط مشي و نقشه راه HSEE (بهداشت ، ايمني ، محيط زيست و انرژي) وزارت را سرلوحه خود قرار دهند.
وي بيان داشت: يكي از مهم ترين مباني و الزام هاي HSEE ، آموزش و مهارت آموزي است كه شروع آن با سياست گذاري و پايان آن با كنترل هاي مهندسي و مديريتي همراه است.
ياراحمدي ضمن تاكيد بر ضرورت همگرايي ، هم افزايي و يكپارچگي در امور HSEE بخش صنعت و معدن استان ها ، به اهميت ايجاد بستر لازم براي آموزش و اشاعه فرهنگ منطبق با ساختار جامع اين طرح اشاره كرد.
رئيس سازمان صنعت ، معدن و تجارت هرمزگان نيز گفت: هرمزگان به عنوان پيشاني اقتصادي كشور با توجه به تغييراتي كه در ساختارهاي اخير در اشتغال ، برنامه ريزي و سرمايه گذاري ايجاد كرد توانست به استاني صنعتي تبديل شود.
خليل قاسمي افزود : ظرفيت سازي براي توليد 10 ميليون تن فولاد ، يكي از برنامه هاي اين استان است كه در عمليات اجرايي قرار دارد و اميدواريم كه در سال آينده اين امر تحقق يابد.
وي با اشاره به مناطق ويژه اقتصادي در بندرعباس اظهاركرد : كشتي سازي از مناطق مهم اقتصادي كشتي سازي كشور، منطقه و خاورميانه به شمار مي آيد و منطقه ويژه صنايع معدني و فلزي خليج فارس با داشتن اسكله اختصاصي حمل مواد معدني فله ، 12 ميليون تني از ويژگي هاي بارز استان است.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از ديگر ظرفيت هاي استان را داشتن لقب قطب آلومينيوم كشور دانست و افزود: از ابتداي سال تاكنون اين استان با توليد صنايع معدني 9 درصد رشد از لحاظ تناژ و 10 درصد رشد از لحاظ ارزش دلاري نسبت به سال گذشته داشته است.
قاسمي يادآورشد: هرمزگان به دليل همجواري با خليج فارس و درياي عمان توانست در شش ماه نخست امسال نيز با جذب سرمايه گذار در اين منطقه مقام نخست را كسب كند.
مديرعامل مجتمع كشتي سازي و فراساحل ايران (ايزوايكو) ، مجتمع كشتي سازي را بزرگترين زيرساخت دريايي كشور اعلام كرد و گفت: 75 تا 80 درصد صنعت دريايي ايران در اين مجتمع با حدود شش شركت هم افزا در حال فعاليت است.
رضائيان اصل همچنين با اشاره به 14 تفاهم نامه اي كه با حضور رئيس جمهور و نخست وزير ايتاليا و وزرا و معاونانشان امضا شد ، اظهاركرد: ايزوايكو يكي از بزرگترين شركت هاي سكوساز كشور و يكي از مهم ترين شركت هاي پيمانكاري نفت در حال حاضر بشمار مي آيدكه يكي از 14 تفاهم نامه امضاي شده مربوط به اين شركت است.
مديرعامل منطقه ويژه صنايع معدني و فلزي خليج فارس نيز گفت: توسعه صنعتي موجب افزايش روزانه ميزان آلايندگي هاي صنعتي ، محيطي ، را فراهم آورده است.
مسعود هنديان افزود: با تغير رفتار و آموزش نسل امروز بايد نگاهي را توليد كرد كه اولويت آن حفاظت افراد جامعه از محيط زيست پيراموني باشد.
وي بيان داشت: همچنين با محور قرار دادن پاكسازي صنايع از آلايندگي ها ، يك حركت زيستي در جهت بهينه سازي مصرف انرژي ، بازيافت مجدد ، مصرف بهينه مواد ، كاهش توليد پسماند ، بهبود سيستم هاي تعمير و نگهداري ، بكارگيري مواد مصرفي سازگار با محيط زيست ، رعايت استاندارد هاي زيست محيطي ، استفاده از تكنولوژي و فن آوري هاي پاك ، پيشگيري از آلودگي هاي محيطي را گسترش داد.
اين مسئول اضافه كرد: اين منطقه براي ايجاد تغييري گسترده در حوزه زيست محيطي اقدام به توسعه فضاي سبز تا سطح 200 هكتار كرده كه براساس استاندارد جهاني براي هر نفر هفت تا 14 مترمربع به عنوان شاخص تعيين شده و براي 14 هزار نفر شاغل در منطقه با فضاي سبز موجود 142 مترمربع اختصاص دارد.
چهارمين نشست تخصصي و آموزشي رئيسان و معاونان سازمان هاي صنعت ، معدن و تجارت استانهاي منطقه اي جنوب كشور شامل يزد ، كهكيلويه و بويراحمد ، فارس ، بوشهر ، چهارمحال و بختياري ، اصفهان و هرمزگان با هدف هم‌انديشي ، آموزش و ارتقاي سطح آگاهي در خصوص اهميت جايگاه و ضرورت توجه به مسائل مربوط به حوزه هاي بهداشت ، ايمني ، محيط زيست و انرژي در فعاليت هاي صنعتي و معدني از مرحله طراحي تا اجرا به ميزباني بندرعباس برگزار شد. ك/1
7195/6048 /1484
۰ نفر