۱۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۱۷
کد خبر: 81945735
T T
۰ نفر
همه بانوان شاغل باید از لایحه كاهش ساعت كار بهره ببرند

تهران - ایرنا - یك كارشناس حوزه زنان گفت: با توجه به اینكه بانوان شاغل در واقع هم شغل خانه داری و هم شغل كاریشان را دارند، باید همه بانوان از لایحه كاهش ساعت كار در هفته بهره مند باشند.

دكتر كبری روشنفكر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: به نظرم طرح خوبی است چرا كه اساسا بانوان شاغل دارای دو شغل هستند و اگر قرار باشد، برای بانوان خانه دار، خانه داری به عنوان یك شغل محسوب شود و حمایت هایی از آنها شود، باید برای زنان شاغل نیز این حمایت ها اعمال شود.
وی تصریح كرد: بی انصافی است كه به كارمندان زن شاغل بخواهیم فشار مضاعف كاری داشته باشیم و از بانوان به اندازه آقایان توقع داشته باشند و حقوق كمتری هم دریافت كنند.
روشنفكر ادامه داد: حدود 14 سال است كه كاهش ساعت كار زنان در ادارات و نهادها مطرح شده است و در واقع باید شرایط ویژه ای برای بانوان شاغل در نظر گرفته شود.
وی با بیان اینكه با كلیات این طرح موافق هستم، تصریح كرد: این لایحه فعلا در حد كلیات به تصویب رسیده و قرار است مشمول زنانی شود كه دارای شرایط خاص هستند.
دبیر كارگروه مدیریت و مشاركت اجتماعی، سیاسی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اظهار داشت: هنوز مشخص نیست كه چه تعداد از زنان دارای شرایط خاص هستند و به همین منظور باید این موضوع بررسی شود.
وی در ادامه با تاكید بر اینكه در مجموع این لایحه كار مثبتی است، افزود: اما بازهم تاكید داریم با توجه به تلاش هایی كه در گذشته برای اجرای كاهش ساعت كار زنان شاغل صورت گرفته انتظار می رفت كه شامل همه بانوان شاغل می شد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با كلیات لایحه كاهش ساعت كار بانوان دارای شرایط خاص موافقت كردند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز گذشته (دوشنبه) با لایحه كاهش ساعت كار زنان شاغل موافقت كردند كه بر این اساس ساعت كاری شاغلان زن رسمی، پیمانی و قراردادی از 44 ساعت به 36 ساعت در هفته تقلیل پیدا خواهد كرد به شرط این كه چهار شرط را داشته باشند.
قرار است بر اساس این لایحه، بانوانی كه دارای فرزند یا همسر معلول، بانوان سرپرست خانوار و بانوانی كه فرزند زیر شش سال تمام دارند، از لایحه كاهش ساعت كاری بهره مند شوند.
اجتمام(4)**7268 ** 1418
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه