۱۰ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۵۸
کد خبر: 81941118
T T
۰ نفر
سازمان دیده بان حقوق بشر ادامه شكنجه در بحرین را محكوم كرد

تهران - ایرنا - سازمان جهانی دیده بان حقوق بشر در گزارش سالانه خود - مربوط به سال 2015 - ادامه شكنجه در زندان های رژیم آل خلیفه در بحرین را محكوم كرد.

پایگاه اینترنتی الوفاق به نقل از گزارش این سازمان نوشت: در سال گذشته میلادی دلایلی مبنی شكنجه و بدرفتاری با بازداشت شدگان ثبت شده است .
دیده بان حقوق بشر تاكید كرد: این واقعیت نشان می دهد كه نهادهای شكل گرفته پس از سال 2011 برای حمایت از بازداشت شدگان در تحقق بخشیدن به هدف خود ناكام مانده اند و مقامات بحرین نیز عوامل شكنجه و نقض حقوق بشر در زندانها را تحت پیگرد قانونی قرار نداده اند.
سازمان مزبور افزود: اعتراضات مردمی علیه دولت با وجود ممنوعیت اعمال شده علیه اجتماعات عمومی ادامه یافت و پلیس در سركوب تظاهركنندگان متوسل به قوه قهریه شده است. مقامات بحرین نیز در سال 2015 به اعمال محدودیت علیه آزادی بیان ادامه داده اند و فعالان و شخصیت های برجسته مخالف را به دلیل اظهارنظر محاكمه كرده اند.
گزارش دیده بان حقوق بشر خاطرنشان كرد: دولت با پی ریزی قوانین جدیدی برای سركوب مخالفان خود فعالان مدافع حقوق بشر و مخالفان سیاسی خود را لغو تابعیت كرده است.
این سازمان جهانی در مورد موضوع شكنجه در بحرین نوشت: عوامل اداره تحقیقات جنایی بحرین طی سالهای 2013 تا 2015 برای شكنجه زندانیان و بازداشت شدگان سیاسی و گرفتن اعتراف از آنان به شیوه های متعددی همچون شوك الكتریكی و قرار دادن زندانی به مدت طولانی در وضعیت دردناك و ضرب و شتم و تهدید فرد زندانی به تجاوز به عنف و قتل و وادار كردن او به ایستادن و قرار دادن وی در دمای بسیار سرد و یا گرم متوسل شده اند.
بحرین از زمان سركوب قیام مردمی در سال 2011 میلادی تاكنون شاهد موجی از اعتراضات از سوی مردم آن كشور است كه خواستار اصلاحات سیاسی هستند.
رژیم آل خلیفه به كمك نظامیان سعودی و مأموران امنیتی امارات كه در قالب نیروهای سپر جزیره و نظامیان دیگر كشورهای عربی كه در بحرین مستقر شده اند، اعتراضات مردمی این كشور را سركوب می كنند.
بر اساس اسناد منتشره در پایگاه ویكی لیكس، رژیم بحرین در سال 2012 برای سركوب مخالفان از كشورهای مغرب و اردن نیز درخواست كمك نظامی كرده بود كه با موافقت این دو كشور روبرو شد.
خاورم ** 1487 **1579
۰ نفر