۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۲:۴۶
کد خبر: 81931804
T T
۰ نفر
سازمان حقوق بشر: بحرین با ادعای  مبارزه با تروریسم مخالفان خود را زندانی می كند

تهران - ایرنا - پایگاه خبری جمعیت الوفاق بحرین روز شنبه به نقل از بیانیه سازمان عفو بین الملل اعلام كرد: بعد از گذشت بیش از پنج سال از آغاز بهار عربی، دولت بحرین همچنان با ادعا و بهانه مبارزه با تروریسم به استفاده از زور و زندانی كردن مخالفان خود ادامه می دهد

سازمان حقوق بشر تاكید كرد: مقامات بحرینی با سركوب مخالفان و با استفاده از زور به بازداشت و زندانی كردن تظاهرات كنندگان و رهبران سیاسی مخالف و شكنجه دستگیر شدگان ادامه می دهند.
این سازمان همچنین اعلام كرد كه بحرین سال جدید را در حالی آغاز كرد كه تدابیر شدیدی برای محدود كردن آزادی بیان در این كشور در نظر گرفته است.
براساس این خبر، رژیم آل خلیفه سال 2016 را با بازداشت گسترده مخالفان سیاسی خود كه به اعتراض های مسالمت آمیز و در چارچوب آزادی بیان مبادرت می ورزیدند، آغاز كرد.
براساس این بیانیه، دولت بحرین از آغاز سال جدید میلادی تاكنون سه نفر از رهبران سیاسی مخالف را كه همگی به جرم بیان عقایدشان در زندان بسر می برند، تحت محاكمه قرار داده است.
این سازمان در بیانیه خود خواستار آزادی فوری بدون شرط و قید همه زندانیان و مخالفان سیاسی در بحرین شد.
این سازمان همچنین به اسامی سه نفر از رهبران بارز مخالف شامل 'وعد ابراهیم شریف' دبیر كل جمعیت دموكراسی ملی، 'فاضل عباس' دبیر كل سابق این جمعیت و 'شیخ علی سلمان' دبیر كل جمعیت الوفاق ملی اشاره كرد كه به دلیل انتقاد مسالمت آمیز از سیاست های دولت و آزادی اندیشه، تحت محاكمه قرار گرفته و در زندان های آل خلیفه بسر می برند.
سازمان اروپایی - بحرینی حقوق بشر نیز اخیرا در بیانه ای از بازداشت و شنكجه رهبران سیاسی مخالف رژیم آل خلیفه ابراز نگرانی كرد و آن را مغایر با قوانین و مقررات حقوق بشر دانست.
این سازمان اعلام كرد: شیخ علی سلمان دبیر كل جمعیت الوفاق ملی كه بیش از چهار سال به دلیل ارایه نظرات خود در زندان آل خلیفه بسر می برد از هرگونه ملاقات و ارتباط تلفنی منع شده كه این امر با همه قواعد و قوانین عادلانه در دنیا در برخورد با زندانیان مغایرت دارد.
خاورم**1653**1275
۰ نفر