۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۱۴
کد خبر: 81931503
T T
۰ نفر
شهرداري21هزار مترمربع از سطح معابر شهرك بهاران سنندج را آسفالت كرد

سنندج- ايرنا- مدير شهرداري ناحيه بهاران سنندج از آسفالت و بهسازي 21 هزار متر مربع از محلات و معابر سطح اين ناحيه در 9ماه امسال خبر داد.

روناك بابايي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: با توجه به اجراي پروژه نهضت آسفالت در ابتداي سال جاري در مناطق اصلي و فرعي شهر، لكه گيري و آسفالت در برخي از معابر با هدف مناسب سازي كوچه و خيابان‌ها و پل‌هاي عرضي در سطح ناحيه در چند مرحله اجرا شد.
وي افزود: عمليات لكه گيري معابر اصلي و فرعي سطح ناحيه با هدف بهبود وضعيت تردد خودرو‌ها و ايمني در تردد شهروندان و رسيدن به استانداردهاي مطلوب شهري انجام شد.
او به فعاليت هاي شهرداري ناحيه بهاران سنندج در حوزه فضاي سبز نيز اشاره كرد و گفت: آماده سازي فضاي سبز شهرك علوم پزشكي، جانمايي گلدان ها مجاور پياده روها، جانمايي باكس هايي از قلوه سنگ و نورپردازي داخل آنها در سه راه تانكر سازي، حاشيه چيني باغچه ها، تشتك درختان و ايجاد حصاركشي اطراف درختان، واكاري چمن بوستان هاي درون محله اي، ساماندهي گل فيوژهاي بلوار پاسداران، احياي فضاي سبز جاده ساحلي، تسطيح و آماده سازي مثلثي بلوار دانشجو جهت احداث فضاي سبز، بازسازي، مرمت و واكاوي فضاي سبز پارك نيشتمان و بهاران و تسطيح رفيوژ بلوار نظام مهندسي از جمله فعاليت هاي انجام شده است.
بابايي همچنين از رنگ آميزي سطل هاي زباله، نيمكت هاي پاركي، تيرهاي برق، گلدان ها، ست هاي بازي و ورزشي، حذف پاجوش ها، تعمير تاسيسات پارك ها، نهال كاري، هرس فرم ترون و درختچه ها، نظافت و پاكسازي، نصب تابلو با شعار فرهنگي در پارك اصلي بهاران و تعمير سيستم برق و روشنايي به عنوان ديگر فعاليت هاي در حوزه فضاي سبز نام برد.
وي با اشاره به برداشت روزانه حدود 53 تن زباله در ناحيه بهاران گفت: در بخش خدمات شهري در 9ماهه امسال بيش از 14 هزار و 500 تن زباله از ناحيه بهاران جمع آوري شده است و اقداماتي از قبيل جمع آوري خاك و نخاله، شاخ و برگ درختان و رفت و روب صورت گرفته است.
او به فعاليت هاي حوزه شهرسازي نيز اشاره كرد و گفت: صدور 857 پروانه شامل 635 فقره پاسخ استعلام، 114 مورد پايان عمليات ساختمان، 93 مورد عدم خلاف و 15 مورد بلامانع بودن در ناحيه بهاران انجام شده است.
مدير شهرداري ناحيه بهاران با بيان اينكه در بخش اجراييات هم در 9ماه امسال 45 مورد حكم دادستاني جهت توقيف و تخريب عمليات ساختماني بدون پروانه صادر شده است، ادامه داد: برداشت مصالح ساختماني بدون پروانه، هشت فقره و انجام حكم هاي ماده 100منجر به تخريب و كارهاي انجام گرفته بدون مجوز شهرداري كه كارشناسي و به ماده صد ارجاع شده نيز 30 مورد بوده است.
شهر سنندج مركز استان كردستان بيش از 500هزار نفر جمعيت دارد كه حدود 100هزار نفر آن در شهرك بهاران ساكن است.
3033/6108

سرخط اخبار استان‌ها