۲۷ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۱۷
کد خبر: 81923617
T T
۰ نفر
اوباما درمیشیگان حالت فوق العاده اعلام كرد

تهران - ایرنا - باراك اوباما رئیس جمهوری آمریكا در ایالت میشیگان حالت فوق العاده اعلام كرد و دستور داد تا در حمایت از اقدامات ایالتی و محلی در شهر فلینت كه از آب آشامیدنی آلوده به سرب رنج می برد، امدادرسانی شود.

خبرگزاری رویترز امروز یكشنبه با اعلام این خبر افزود: ریك اسنایدر (Rick Snyder) فرماندار میشیگان از رئیس جمهوری آمریكا خواسته بود تا حالت فوق العاده و 'فاجعه غیر مترقبه' در شهرستان گنسی (Genesee) اعلام كند تا از سلامت ساكنان شهر فلینت محافظت شود.
كاخ سفید در بیانیه ای اعلام كرد كه اوباما به سازمان مدیریت فوریت های فدرال اجازه می دهد تا اقدامات امدادرسانی را در شهر فلینت هماهنگ كند.
كاخ سفید در بیانیه خود نوشت: این اقدامات به منظور كاهش یا دفع خطر فاجعه در شهرستان گنسی انجام می گیرد.
اسنایدر هفته گذشته گارد ملی میشیگان را برای توزیع بطریهای آب و سایر اقلام به این شهرستان اعزام كرده بود.
فلینت شهری واقع در 100 كیلومتری شمال غرب دیترویت، در شرایط بد اقتصادی به سر می برد و از آوریل 2014 كه برای صرفه جویی در هزینه ها منبع تامین آب آشامیدنی خود را از شبكه شهر دیترویت به رودخانه فلینت جابجا كرد، تحت كنترل مدیر فوریتهای منتخب ایالت میشیگان است.
با این حال از اكتبر 2015 و پس از آنكه آزمایشها نشان داد كه در آب آشامیدنی و خون برخی از كودكان ساكن در این شهر میزان زیادی سرب وجود دارد، دوباره استفاده از شبكه آب آشامیدنی دیترویت از سر گرفته شد.
اروپام**3092**1479

سرخط اخبار جهان