۲۳ دی ۱۳۹۴، ۲۲:۱۲
کد خبر: 81919876
T T
۰ نفر
موفقيت عكاسان تالش در جشنواره عكاسي آساهي شيمبون ژاپن

آستارا - ايرنا - سه هنرمند عكاس تالش در جشنواره عكاسي ژاپن موفق به كسب مدال طلا شدند.

هفتاد و هفتمين دوره مسابقه جهاني عكس آساهي شيمبون ژاپن در توكيو داوري شد و سه عكاس تالش به نام هاي شباب گلچين، امير شكرگزار و بهرام سالمي موفق به كسب مدال و لوح يادبود در اين جشنواره شدند.
روابط عمومي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي تالش اعلام كرد در اين جشنواره قديمي عكاسي شرق آسيا 9650 قطعه عكس از سراسر دنيا شركت داشته اند كه از ميان اين خيل عكس 120 اثر به بخش رقابتي جشنواره راه يافتند كه 50 اثر از كشور ميزبان و 70 اثر از عكاسان ساير كشور ها بوده است .
جشنواره عكس آساهي شيمبون هر ساله با ارسال آثاري از عكاسان سراسر جهان در ژاپن برگزار مي‌شود كه امسال نزديك به 10 هزار عكس به دبيرخانه اين جشنواره فرستاده شده بود.
هر ساله از عكس هاي ارسالي به دبيرخانه اين جشنواره 120 عكس به عنوان عكس برتر انتخاب مي‌شوند كه امسال از اين تعداد 50 اثر از كشور ژاپن و 70 اثر از ساير كشورهاي جهان بود.
گفتني است، در هفتاد و پنجمين دوره مسابقه جهاني عكس آساهي شيمبون ژاپن نيزشباب گلچين عكاس تالش موفق به دريافت جايزه ويژه در اين جشنواره شده بود .
مسابقه بين المللي عكس آساهي شيمبون ژاپن، تنها مسابقه اي است كه به تمام پذيرفته شدگان مدال طلا اهدا مي كند و عكاسان ايراني همواره حضور فعالي در آن دارند.
جشنواره آساهي شيمبون هرسال توسط انجمن عكاسي ژاپن، موسسه انتشاراتي آساهي شيمبون و شركت كانن برگزار مي شود.
روزنامه آساهي شيمبون، دومين روزنامه پرتيراژ جهان است كه در ابتداي هر سال ميلادي، جشنواره اي يك ماهه را با محوريت عكس هاي برتر ارسال شده به جشنواره عكس آساهي شيمبون برگزار مي كند.ك/1
6070/7106

سرخط اخبار استان‌ها