۲۳ دی ۱۳۹۴، ۱۴:۵۷
کد خبر: 81919311
T T
۰ نفر
سرمربي تيم فوتبال اميد: تمركزمان براي كسب سه امتياز برابر قطر است

تهران - ايرنا - سرمربي تيم فوتبال اميد ايران گفت: تمركزمان براي كسب سه امتياز در مسابقه با قطر است و اميدوارم كه با كسب پيروزي در دومين ديدار، صعود خود را به مرحله حذفي قطعي كنيم.

به گزارش ايرنا، محمد خاكپور اظهار داشت: پيروزي برابر سوريه را به مردم ايران، بازيكنان و اعضاي تيم اميد تبريك مي گويم. همانطور كه قبلا هم گفتم بازي نخست در چنين تورنمنت هايي سخت و حساس است كه خوشبختانه با تلاش و زحمات بچه ها با نتيجه برد همراه بود و توانستيم شروع خوبي داشته باشيم.
وي به دو نيمه متفاوت تيم فوتبال اميد ايران برابر سوريه اشاره كرد و اظهار داشت: به دليل جواني و استرسي كه بازيكنان داشتند در نيمه اول نتوانستيم تيم هميشگي باشيم و با وجود موقعيت هايي كه داشتيم، كنترل بازي در اختيار ايران نبود. اما با صحبت هايي كه بين دو نيمه انجام شد، استرس ملي پوشان كمتر شد و بازي روان تري انجام داديم و توانستيم از موقعيت ها بهتر استفاده كنيم.
خاكپور ادامه داد: با اضافه شدن ميلاد كمنداني در نيمه دوم، ريتم و نظم بازي تيم ايران تغيير چشمگيري پيدا كرد. ضمن اينكه ميلاد محمدي و مهدي ترابي نيز در نيمه دوم شرايط خيلي بهتري پيدا كردند و تاثيرگذار ظاهر شدند. ارسلان مطهري هم كه مثل هميشه با تلاش مثال زدني خودش به تيم ايران انرژي مضاعفي داد تا در مجموع برنده بازي باشيم.
وي ادامه داد: خوشبختانه بازيكنان تيم اميد به لحاظ بدني آمادگي خوبي دارند و كاملا در شرايط مسابقه هستند. البته نبايد فراموش كنيم كه تورنمنت سنگيني پيش روي داريم و هر سه روز يك مسابقه انجام دادن به طور قطع موجب تحليل رفتن توان جسماني بازيكنان مي شود. با توجه به اينكه سوريه اولين ديدار ايران در مسابقات بود، يك مقدار دير اقدام به تعويض كرديم اما قطعا در بازي هاي آينده به صورت چرخشي از بازيكنان استفاده خواهيم كرد تا با فرسايش توان جسمي مواجه نشويم.
سرمربي تيم اميد با تمجيد از عملكرد خط دفاعي تيمش در مسابقه با سوريه گفت: مسابقات غرب آسيا به هماهنگي خط دفاع، دروازه بان و هافبك دفاعي كمك كرد. در ديدار با سوريه، سازمان دفاعي هم به خوبي جواب داد. روزبه چشمي و محمد دانشگر شناخت و هماهنگي خوب و كاملي از هم دارند و به درستي وظايف خودشان را در زمين اجرا مي كنند. وحيد حيدريه كه در تيم باشگاهي كمتر فرصت خودنمايي دارد، بهترين فرصت را براي نشان دادن توانايي هايش پيدا كرده و در بازي ديروز نمايش قابل قبولي در دفاع چپ داشت. ضمن اينكه علي عبدالله زاده هم با بازي خوبي كه انجام داد ، ثابت كرد كه مي تواند دفاع راست مستحكمي براي تيم ملي اميد فوتبال باشد.
وي با اشاره به تاثير رواني پيروزي مقابل سوريه افزود: اين پيروزي به لحاظ رواني تاثير مثبتي روي تيم ايران داشت. ضمن اينكه بازتاب اين پيروزي در روزنامه هاي قطري نشان از ترس و نگراني حريفان دارد. اما به هر ترتيب ديدار با سوريه تمام شد و بايد به فكر قطر باشيم.
خاكپور در خصوص ديدار مقابل قطر ميزبان مسابقات رقابت هاي فوتبال زير 23 سال آسيا گفت: قطر تيم خوب و قدرتمندي است كه نمايش خوبي مقابل چين داشت و باخت مقابل اين تيم را به برد تبديل كرد‌. تمام تمركز ما براي كسب سه امتيازي بازي با قطر است و اميدواريم كه با كسب پيروزي، صعود ايران به مرحله حذفي قطعي شود و بازي سوم تيم اميد جنبه تشريفاتي پيدا كند.
وي خاطرنشان كرد: در حال حاضر تمام تمركز تيم ايران به تك بازي هايي است كه پيش رو داريم و در خصوص اينكه در مرحله حذفي با چه تيمي روبرو خواهيم شد به موقع و زمان خودش فكر خواهيم كرد و برنامه ريزي خواهيم داشت. قطعا با توجه به توانايي و قابليت هايي كه بازيكنان ايران دارند اگر روي كار خودمان تمركز داشته باشيم، موفق خواهيم شد و نيازي نيست به اين موضوع فكر كنيم كه حريف مقابل چه تيمي است.
مرحله نهايي رقابت هاي فوتبال زير 23 قهرماني آسيا و انتخابي المپيك از 12 تا 30 ژانويه ( 22 دي تا 10 بهمن ماه) در دوحه قطر برگزار مي‌شود تا در نهايت سه تيم مجوز حضور در المپيك تابستاني 2016 ريو را كسب كنند.
تيم فوتبال اميد ايران روز گذشته در نخستين ديدار خود اين مسابقات با پيروزي دو بر صفر برابر سوريه، گام نخست خود را براي راهيابي به بازيهاي المپيك 2016 ريودژانيرو برزيل محكم برداشت.
تيم فوتبال اميد ايران با تيم هاي قطر، چين و سوريه در اين رقابت ها همگروه است.
ملي پوشان فوتبال اميد ايران جمعه شب هفته جاري در دومين ديدار خود در مرحله مقدماتي مقابل تيم قطر (ميزبان رقابت ها) قرار مي گيرند.
ورزشي**9118**1067**1379
۰ نفر