۲۳ دی ۱۳۹۴، ۱۳:۵۸
کد خبر: 81919161
T T
۰ نفر
رسانه هاي روسي: تركيه سه تبعه روس مرتبط با داعش را دستگير كرد

مسكو - ايرنا- رسانه هاي روسي امروز (چهارشنبه) از دستگيري سه تبعه روس در تركيه خبر دادند كه مطنون به ارتباط با گروه تروريستي داعش هستند.

به گزارش ايرنا، رسانه هاي روسي از جمله شبكه تلويزيوني 'زويوزدا' وابسته به وزارت دفاع روسيه امروز اعلام كردند: ماموران پليس تركيه سه تبعه روس را در انتاليا دستگير كردند. اين افراد در جريان عمليات تجسس ويژه پليس تركيه كه پس از حادثه تروريستي روز گذشته استانبول انجام گرفت، بازداشت شده اند.
در اين گزارش گفته شد: در مجموع نيروهاي امنيتي تركيه بيش از 60 نفر مظنون به ارتباط با گروه تروريستي داعش را در استان هاي جنوبي و جنوب شرقي اين كشور دستگير كرده اند.
گزارش رسانه هاي روسي حاكي از توقيف مقاديري اسناد و لوح هاي رايانه اي از دستگيرشدگان است كه نشانگر ارتباط آنها با گروه داعش است.
در همين حال سركنسولگري روسيه در آنتاليا دستگيري سه تبعه روس توسط نيروهاي امنيتي تركيه را تاييد كرد.
شبكه تلويزيوني ان.تي.وي روسيه نيز با پخش تصاويري از دستگيري اتباع روس توسط ماموران امنيتي تركيه كه به لباس شخصي ملبس بودند، گفت: عمليات پليسي گسترده در تركيه پس از حمله تروريستي در استانبول رخ داد كه جان 10 نفر را گرفت و 15 نفر ديگر بر اثر آن مجروح شدند.
به گزارش اين شبكه تلويزيوني، رجب طيب اردوغان رئيس جمهوري تركيه اعلام كرد كه فرد انتحاري كه خود را در ميدان سلطان احمد استانبول منفجر كرد از اتباع سوري بود كه به تركيه پناهنده شده بود.
شبكه ان.تي.وي خاطرنشان كرد: دستگيري اتباع روس مظنون به همكاري با داعش در تركيه جاي تعجب ندارد. اين كشور در طول مدت طولاني پناهگاه تروريست ها بوده است.
در گزارش گفته شد: روسيه بارها نسبت به خطر فعاليت تروريست ها در تركيه به آنكارا هشدار داده بود.
بر اساس اطلاعات مقامهاي روسيه، بيش از دو هزار نفر از اتباع اين كشور با گروه تروريستي داعش همكاري مي كنند و در فعاليت هاي تروريستي اين گروه در سوريه و عراق شركت دارند.
اروپام*391**1485**1517

سرخط اخبار جهان