۱۱ دی ۱۳۹۴، ۱۶:۱۱
کد خبر: 81902259
T T
۰ نفر
ستاد مديريت حمل ونقل وسوخت زيرمجموعه سازمان راهداري مي شود

تهران - ايرنا - با توجه به مصوبه شهريورماه امسال هيات دولت، ستاد مديريت حمل ونقل و سوخت به سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي از زيرمجموعه وزارت راه وشهرسازي منتقل مي شود تا به فعاليت خود ادامه دهد.

يك منبع آگاه در اين رابطه به ايرنا گفت: با اجراي اين مصوبه، ستاد حمل و نقل سوخت كشور از اين پس زير نظر سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي به وظايف خود عمل خواهد كرد و بزودي محل اين ستاد نيز تغيير مي كند.
با تصميم هيات وزيران و اصلاح ماده (23) آيين نامه اجرايي قانون توسعه حمل و نقل عمومي و مديريت مصرف سوخت، «ستاد مديريت حمل و نقل سوخت» از شهريورماه امسال به وزارت راه و شهرسازي انتقال يافت.
براساس اين مصوبه هيات دولت، براي مديريت يكپارچه اجراي قانون حمل و نقل عمومي و مديريت مصرف سوخت و استقرار دبيرخانه نمايندگان ويژه رئيس جمهوري، ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت با رياست يكي از نمايندگان ويژه رئيس جمهوري به عنوان رئيس ستاد، با حكم رئيس جمهوري در نهاد رياست جمهوري تشكيل مي شود.
همچنين با الحاق تبصره (3) به اين ماده، هيات دولت مقرر كرد كه ستاد با همه امكانات، اعتبارات، تعهدات، وظايف و اختيارات و نيروي انساني در وزارت راه و شهرسازي مستقر شود تا به طور هماهنگ و منسجم در مجموعه ساختار و تشكيلات آن وزارتخانه و در صورت لزوم با انجام اصلاحات ساختاري با رعايت قوانين و مقررات مربوط و در قالب پست هاي سازماني موجود آن وزارتخانه فعاليت كند.
وزارت راه و شهرسازي با همكاري و هماهنگي معاونت حقوقي رئيس جمهوري موظف شد در مدت سه ماه پس از ابلاغ اين تصويب نامه، ضمن انجام اقدامات زير، پيشنهادهاي تنقيحي لازم را براي اصلاح يا حذف احكام و مقررات موجود ارائه كند.
الف- احصاي آن دسته از وظايف و اختيارات ستاد كه جنبه اجرايي داشته و مربوط به دستگاه هاي خاص است و انتقال آنها به دستگاه مربوط.
ب- احصاي آن دسته از وظايف و اختيارات ستاد كه جنبه تصميم گيري و تصويب داشته و احراز آخرين وضعيت اعمال وظايف و اختيارات يادشده و ارائه پيشنهادهاي لازم براي تعيين تكليف آنها به هيات وزيران.
ج- احصاي وظايف و اختيارات پيش بيني شده در مصوبات و مقررات براي نمايندگان ويژه رئيس جمهوري (سابق) موضوع بند (الف) ماده (1) و احراز آخرين وضعيت اعمال وظايف و اختيارات مذكور.
- كارگروهي مركب از معاونان ذيربط وزارتخانه هاي راه و شهرسازي و امور اقتصادي و دارايي، سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور، معاونت اجرايي رئيس جمهوري و نهاد رياست جمهوري موظفند در مدت سه ماه از تاريخ ابلاغ اين تصويب نامه، وضعيت مطالبات و تعهدات ستاد را در چارچوب قوانين و مقررات مربوط، مشخص و تسويه كنند و چند روز بعد، اين ستاد كار خود را در سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي آغاز مي كند.
به گزارش ايرنا، ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت با هدف برنامه ريزي راهبردي، هماهنگي بين بخشي و نظارت بر عملكرد دستگاه ها و پيگيري اجراي طرح هاي مرتبط در زمينه توسعه و ساماندهي حمل و نقل عمومي، بهينه سازي مصرف سوخت، نوسازي ناوگان فرسوده و صنايع انرژي بنا نهاده شد.
اقتصام(4)1108 ** 2023
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد