۲۸ آذر ۱۳۹۴، ۱۸:۱۷
کد خبر: 81885351
T T
۰ نفر

طرح نظارتي ويژه شب يلدا در خراسان جنوبي آغاز شد

۲۸ آذر ۱۳۹۴، ۱۸:۱۷
کد خبر: 81885351
طرح نظارتي ويژه شب يلدا در خراسان جنوبي آغاز شد

بيرجند - ايرنا - رئيس اداره بازرسي و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبي از آغاز طرح نظارتي شب يلدا با هدف جلوگيري از افزايش قيمت انواع آجيل، شريني و ميوه از امروز در استان خبر داد.

علي تهوري روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار كرد: با عنايت به نزديكي شب يلدا و پيشگيري از افزايش نامتعارف سطح قيمتي انواع آجيل، شيريني و ميوه در روزهاي آتي متاثر از افزايش تقاضا، در راستاي حمايت از حقوق مصرف كنندگان و جلوگيري از سوء استفاده عوامل سودجو در سطح بازار طرح نظارتي ويژه شب يلدا آغاز شده است.
وي افزود: اين طرح با هماهنگي دستگاه‌هاي مرتبط (تعزيرات حكومتي، اتاق اصناف، شهرداري‌ها و اتحاديه‌هاي مربوطه) تا دوم دي ماه در سطح استان برگزار مي‌شود.
رئيس اداره بازرسي و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبي بيان كرد: در اين طرح ضمن اخذ تدابير مناسب در مورد تامين و عرضه كالاي مرسوم با قيمت عادلانه، كنترل رعايت ضرايب سود مصوب، رسيدگي به موقع به شكايات مردمي، با متخلفين حسب مورد برابر با قوانين و مقررات جاري برخورد قانوني سريع و قاطع صورت مي گيرد.
وي خاطرنشان كرد: در اين طرح 40 بازرس در سطح استان به صورت ويژه بازار را كنترل و گزارشات مردمي را در كمترين مدت رسيدگي مي‌كنند.
سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت طبس نيز گفت: بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت اين شهرستان در بازرسي از واحدهاي صنفي شهرستان طبس 42 پرونده تخلف صنفي به ارزش بيش از 30 ميليون ريال تشكيل دادند.
مرتضي جلالي فرد افزود: اين بازرسان در ماه جاري به منظور پايش و كنترل بازار تعداد 315 واحد صنفي در سطح شهرستان را مورد بازرسي قرار دادند كه از اين تعداد در سطح 42 واحد صنفي تخلفاتي شامل گران‌فروشي، عدم درج قيمت و عدم ارائه فاكتور خريد معتبر، نداشتن پروانه كسب مشاهده شد.
وي بيان كرد: در همين راستا پرونده تخلف در مجموع به مبلغ 32 ميليون و 80 هزار ريال تشكيل و براي رسيدگي به تعزيرات حكومتي ارجاع داده شد.
وي گفت: با توجه به نزديكي شب يلدا طرح نظارتي بازرسي از واحدهاي عرضه كننده ميوه، آجيل و خشكبار با حضور بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف اجرا مي‌شود.
6054

سرخط اخبار استان‌ها