كمك به بيماران نيازمند از بالاترين امور خيريه است / قدرداني از وزير بهداشت و درمان

قم-ايرنا- عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: امروز كمك و ياري رساندن به بيماران نيازمند به ويژه بيماري هاي خاص، از بسياري امور خيريه از جمله مدرسه سازي بالاتر است.

به گزارش ايرنا، آيت الله «محمد جواد فاضل لنكراني» روز جمعه در ديدار هيات مديره كانون هموفيلي ايران در قم افزود: امروز خيرين كشورمان در عرصه هاي مختلف حضور داشته و خدمت رساني مي كنند، اما بايد بدانند كه كمك و رسيدگي به بيماران نيازمند داراي چه جايگاه و عظمتي است.
وي با بيان اينكه اگر مجموعه هاي خيريه به دنبال جذب مشاركت و كمك هاي مردمي باشند، براي آنها موثر و ماندگار خواهد بود، اظهار داشت: دولت و مجلس بايد كمك هاي گسترده اي به مراكز و مجموعه هاي خيريه داشته باشند، اما به طور قطع حضور و مشاركت مردم تاثيرگذاري بيشتري خواهد داشت.
رئيس مركز فقهي ائمه اطهار(ع) از تلاش ها و خدمات ارزشمند دكتر هاشمي وزير بهداشت و درمان كشور نيز قدرداني كرد و گفت: ايشان و مجموعه همراه تحول بزرگي در امر سلامت كشور بوجود آورده و براي مردم، بيماران و جامعه پزشكي اميدواري ايجاد كرده است.
وي در ادامه افزود: ما بايد واقعا و با همه وجود به نام با عظمت «يا شافي» خداوند متعال اعتقاد داشته باشيم و بدانيم كه آيات قرآن كريم آلام و دردهاي روحي و جسمي را شفا مي دهد و از شفايي كه پروردگار در نزد انوار الهي ائمه اطهار(ع) قرار داده است، غافل نشويم.
آيت الله فاضل لنكراني در پايان با طرح اين پرسش كه آيا سقط جنين پيش از چهارماهگي براي كساني كه بيماري آنها همچون هموفيلي تشخيص داده شده است، كار درستي است يا خير، گفت: اين مساله بسيار حساس است و بايد به عنوان راه آخر مورد توجه قرار بگيرد و پيش از آن بايد از مجامع علمي و پزشكي به دنبال درمان اين بيماران باشيم. ك/4
8146/ 6133/

سرخط اخبار استان‌ها