تاخیر پرواز نجف - تهران مربوط به هواپیمایی عراق است/پرداخت خسارت به مسافران

شهرری ـ ایرنا ـ مدیرعامل فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) با اشاره به تاخیر 9 ساعته پرواز شماره 7911 نجف – تهران هواپیمایی كاسپین و معطل شدن مسافران در فرودگاه نجف، گفت: مسافران نجف – تهران خسارت تاخیر در پرواز دریافت می كنند.

حمیدرضا سیدی روز یكشنبه در گفت و گو با ایرنا ضمن تایید اقدام اعتراضی مسافران پرواز شماره 7911 در پیاده نشدن از هواپیما پس از رسیدن به فرودگاه امام خمینی (ره)، با بیان اینكه با مذاكره انجام شده مسافران معترض یك ساعت پیش از هواپیما پیاده شدند افزود: مسافران پرواز شماره 7911 نجف – تهران برای دریافت خسارت تاخیر می توانند به دفاتر هواپیمایی كاسپین مراجعه كنند.
وی بیان كرد: با توجه به ابلاغ آیین‌نامه حمایت از حقوق مسافران، شركت‌های هواپیمایی باید بابت تأخیر بیش از چهار ساعت بخشی از بهای بلیت را به‌عنوان خسارت به مسافران پرداخت كنند.
سیدی در ادامه با تاكید براینكه، مشكلات پیش آمده مبنی بر معطلی مسافران هوایی در فرودگاه های نجف و بغداد به هیچ عنوان مربوط به هواپیمایی جمهوری اسلامی نیست و از حوزه كاری ما خارج است، شلوغی فرودگاه ها را عامل اصلی بروز اینگونه مشكلات و تاخیر در انجام پروازها عنوان كرد.
مدیرعامل فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) درادامه با بیان اینكه، امروز یكشنبه قرار است 45 پرواز از شهرهای نجف و بغداد به سمت فرودگاه های كشورمان انجام شود، بروز تاخیر پرواز در فرودگاه های نجف و بغداد را بعید ندانست و تصریح كرد: از این تعداد ممكن است پنج پرواز دچار تاخیر شده و مسافران معطل شوند.
وی با بیان اینكه، در حال حاضر فرودگاه های نجف و بغداد بسیار شلوغ هستند، ثبت نام كاروانی مسافران در پروازهای هوایی، دیر رسیدن مسافران به فرودگاه و همچنین مراحل بازرسی در این فرودگاه ها را از عوامل بروز تاخیر در پرواز هواپیماها عنوان كرد.
گفتنی است مسافران شماره 7911 نجف – تهران هواپیمایی كاسپین به دلیل تاخیر 9 ساعته در انجام پرواز شب گذشته، صبح امروز یكشنبه پس از نشستن هواپیما در فرودگاه امام خمینی حاضر به پیاده شدن از هواپیما نبودند وخواستار دریافت خسارت این تاخیر شدند.
طبق اظهارات مسافران از ساعت 23 دیشب تا ساعت 7:30 صبح امروز به عنوان ساعت پرواز، هیچ خدماتی به زائران در فرودگاه نجف ارائه نشد و در این مدت نه از مسافران پذیرایی به عمل آمد نه اینكه مسئولان هواپیمایی كاسپین حاضر به پاسخگویی بودند.
1836/ 6139// 1625
۰ نفر