7000 زائر پياده از سبزوار و خوشاب براي زيارت عازم مشهد مقدس مي شوند

سبزوار- ايرنا - معاون استاندار خراسان رضوي و فرماندار ويژه سبزوار گفت : در آستانه سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) هفت هزار زائر پياده از شهرستان هاي سبزوار و خوشاب براي زيارت عازم مشهد مقدس مي شوند.

احمد برادران روز چهار شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهاركرد: اين زائران در قالب 41 كاروان از امروز و فردا براي زيارت به سوي بارگاه منور حضرت امام رضا (ع) حركت مي كنند تا بار ديگر عشق و ارادت خود را به اهل بيت عصمت و طهارت (ع) نشان دهند.
وي افزود: ثبت نام از كاروان هاي اعزامي به حرم مطهر حضرت رضا (ع) از مدت ها قبل در اين شهرستان ها آغاز و تمهيدات ويژه اي براي تسهيل در امور زائران در نظر گرفته شده است.
معاون استاندار خراسان رضوي در سبزوار افزود: اين كاروان هاي زيارتي به صورت مشترك از شهرستان هاي خوشاب و سبزوار به سوي حرم مطهر رضوي حركت مي كنند .
وي افزود: پارسال تعداد 3600 زائر از اين شهرستان در قالب كاروان هاي عزاداري به حرم مطهر رضوي اعزام شدند كه امسال نسبت به سال گذشته شاهد افزايش چشمگير تعداد زائران هستيم.
فرماندار سبزوار گفت: با توجه به استقبال و افزايش حجم بالاي زائران پياده در اين ايام تمهيدات ويژه اي براي ارائه خدمات به اين عزيزان پيش بيني شده و هماهنگي هاي لازم با مسئولان ذيربط واقع در مسير كاروان هاي پياده انجام شده است.
وي ادامه داد: امكانات و اسكان مورد نياز زائران در مساجد، حسينيه ها و مدارس طول مسير فراهم شده تا اين عزيزان در مسير رفت و برگشت مشكلي نداشته باشند.
برادران ادامه داد: براي زائراني كه به وسيله خودرو نيز در اين ايام عازم مشهد مقدس هستند تمهيدات ترافيكي ويژه اي توسط پليس راه سبزوار براي ارائه خدمات به زائران و كنترل جاده ها در نظر گرفته شده است.
وي گفت : جمعيت هلال احمر و اورژانس 115 هم در طول مسير در چندين پايگاه امداد و نجات جاده اي به صورت شبانه روزي و آماده باش خدمات مورد نياز امدادي را به زائران ارائه مي كنند .
سبزوار و خوشاب به ترتيب در 237 و 200 كيلومتري غرب مشهد مقدس قرار دارند.
8144/7499/1211

سرخط اخبار استان‌ها