۹ آذر ۱۳۹۴، ۱۹:۱۲
کد خبر: 81860856
T T
۰ نفر
عضو شوراي شهر بهشهر : بهشت ميانكاله با گردشگري اصولي  تخريب نمي شود

ساري- ايرنا- نائب رئيس شوراي اسلامي بهشهر گفت: گردشگري در ميانكاله با حفظ اكوسيستم طبيعي و رعايت مسائل زيست محيطي دنبال مي شود و بهشت ميانكاله با گردشگري اصولي تخريب نمي شود.

به گزارش ايرنا، عليرضا كوچكي روز دوشنبه در نشست گردشگري بهشهر افزود: اگر گردشگري و پرنده نگري در تالاب ميانكاله و بازديد از انارستان 10 هزار هكتاري اين منطقه به شيوه اي پايدار و صحيح مديريت شود، مطمئنا منافع اقتصادي، محيط زيستي و اجتماعي بي شماري با خود به همراه خواهد داشت.
وي اظهار كرد: گردشگري يكي از راه هاي ايجاد معيشت جايگزين براي ساكنين و روستاهاي پيرامون تالاب ها است كه با ايجاد شغل و درآمد ، حفاظت و احياي اين مناطق ، از منظر اقتصادي نيز توجيه پذيراست.
كوچكي گفت: چنانچه گردشگري به خوبي برنامه ريزي و به شيوه اي موثر مديريت شود، سطح آگاهي جامعه محلي را از اهميت و فوايد تالاب ها بالا خواهد برد و حمايت آن ها را در حفاظت از اين اكوسيستم ها در پي دارد.
نائب رئيس شوراي اسلامي بهشهربا تاكيد به توسعه پايدار گردشگري در ميانكاله افزود: طرح گردشگري ميانكاله در 27 دي ماه بعنوان روز ميانكاله تاكنون با اخذ مجوزات قانوني از استان صورت پذيرفته و مطمئنيم با حركت اصولي در اين بخش نه تنها موفق به جذب گردشگر خواهيم بود بلكه گردشگري در جوار تالاب به شكلي كاملا خود جوش از سوي حافظان محيط زيست به احياي تالاب ميانكاله كمك خواهد كرد.
جزيره ميانكاله در شهرستان بهشهر در شرق مازندران، از شمال از سوي درياي مازندران به طول 65 كيلومتر (از غرب به شرق) از جنوب و شرق از سوي تالاب و خليج ميانكاله و از غرب از سوي بندر اميرآباد بهشهر احاطه شده است.
مجموعه شبه جزيره ميانكاله با 68هزار و 800 هكتار وسعت از سال 1348 ابتدا به منطقه حفاظت شده و سپس به پناهگاه حيات وحش ميانكاله تحت مديريت مناطق چهارگانه سازمان حفاظت محيط زيست تبديل و از آن زمان تاكنون از سوي اداره كل حفاظت محيط زيست مازندران اداره مي شود.
همچنين از 65 كيلومتر طول ساحل شمالي پناهگاه حيات وحش فقط 5 كيلومتر مربوط به حوزه قضايي بندر تركمن در استان گلستان است و 60 كيلومتر باقيمانده در حوزه قضايي مازندران قرار دارد.
شبه جزيره ميانكاله در سازمان جهاني يونسكو به نام كره مسكون انسان و محيط زيست به ثبت رسيده و شناسنامه بين المللي براي آن صادر شد.
اين منطقه داراي يك جايگاه فرهنگي و آموزشي است و اكوسيستم هاي آبي آن در سال 1971 به عنوان يكي از 22 تالاب بين المللي در ايران و 350 تالاب بين المللي در دنيا در كنوانسيون بين المللي رامسر به عنوان تالاب بين المللي ميانكاله ثبت شد.ك3/
7332/6097

سرخط اخبار استان‌ها