۵ آذر ۱۳۹۴، ۲۰:۱۴
کد خبر: 81855489
T T
۰ نفر
رئيس سازمان اوقاف: در سال 12 هزار مبلغ مذهبي به سراسر كشور اعزام مي شوند

قم - ايرنا - رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه كشور گفت: هر سال 12 هزار مبلغ مذهبي از طرف اين سازمان براي تبليغ به سراسر كشور اعزام مي شوند.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين علي محمدي پنجشنبه شب در ديدار با شماري از مراجع تقليد در قم اظهار داشت: تلاش ما استفاده از مبلغان بومي و پوشش منطقه هاي محروم در زمينه تبليغ است و در اين زمينه تاكنون اقدام هاي خوبي انجام شده است.
وي در ادامه با اشاره به موقوفه هاي حوزه هاي علميه افزود: با توجه به اينكه مردم در زمان وقف اموال، نيت خود را نيز اعلام مي كنند، نيت بيش از دو هزار و 700موقوفه موجود ما، مربوط به حوزه هاي علميه است و هر سال مطابق نيت وقف كننده عمل خواهيم كرد.
محمدي ادامه داد: در سال جاري 470 نفر از مردم نيازمند براي نخستين بار به مشهد مقدس اعزام شدند و به بيش از 32 هزار نفر از ايتام نيز كمك و مساعدت مالي شده و 809 زوج نيز با حمايت اوقاف، زندگي مشترك خود را جشن گرفتند.
وي خاطرنشان كرد: هم اكنون در بيش از دوهزار و 700 بقاع امام زاده كشور، فعاليت قرآني انجام مي شود و در يك هزار و 900 بقعه نيز نمازجماعت به صورت روزانه داير است.
محمدي برگزاري مسابقات قرآني كشوري و بين المللي را از ديگر فعاليت هاي سازمان اوقاف ذكر كرد و گفت: مسابقات بين المللي قرآن كريم امسال با حضور 71كشور در ايران برگزار شد و بيش از 500 تن از قاريان كشورمان نيز در مسابقات قراني مشاركت دارند.
وي گفت: در طول سال بيش از يك ميليون جلد كتاب و قرآن كريم در اختيار مردم قرار مي گيرد.
محمدي همچنين در ارتباط با مساجد گفت: بودجه مساجد مصوب مجلس شوراي اسلامي 370 ميليارد تومان بود ولي دولت فقط 47 ميليارد تومان آن را تخصيص داد و بخشي از همين مبلغ نيز پرداخت نشد.
حجت الاسلام والمسلمين محمدي امروز در سفر به شهر مقدس قم با شماري از مراجع تقليد ديدار و گفت و گو كرد. ك/3
7401 / 1175 /

سرخط اخبار استان‌ها