۵ آذر ۱۳۹۴، ۱۶:۲۷
کد خبر: 81855236
T T
۰ نفر
فعاليت 45 هزار مدرس بسيجي در مراكز آموزش عالي كشور

مشهد- ايرنا- رئيس سازمان بسيج اساتيد كشور گفت: اين سازمان با همكاري 45 هزار مدرس بسيجي دانشگاهها براي تبديل ايران به قدرت بين المللي فعاليت مي كند.

به گزارش ايرنا، سهراب صلاحي روز پنجشنبه در حاشيه كارگاه آموزشي يك روزه صالحين در مشهد به خبرنگار ايرنا گفت: مدرسان مزبور در دو حوزه كلان گفتمان سازي و كادر سازي براي كمك به تبديل جمهوري اسلامي ايران به يك قدرت بين المللي در پنج محور علم، فرهنگ، سياست، اقتصاد و مديريت فعاليت مي كنند.
وي افزود: ترويج تمدن نوين اسلامي با استفاده از اساتيد مسلمان در دانشگاه هاي خارج از كشور يكي ديگر از اقدامات بين المللي اين سازمان است.
وي اظهار كرد: بسيج نهادي مردمي است كه ضامن دميدن روح انقلاب در كالبد نظام جمهوري اسلامي است.
صلاحي در تشريح برنامه هاي هفته بسيج گفت: در حوزه تحول علوم انساني، شبكه جنگ نرم با حضور چهار هزار نفر از مدرسان كشور در يك كارگاه سه روزه و با هدف آموزش فرامين جنگ نرم تشكيل شده است.
وي افزود: همچنين در 13 استان كشور با حضور 200 نفر از اساتيد، كارگاه تربيت و ساماندهي پيوست نگار بسيجي برگزار شد.
وي اظهار كرد: وظيفه بسيج جلوگيري از نفوذ دشمن است و يكي از راه هاي نفوذ حوزه فرهنگ مي باشد و اساتيد بسيجي مراكز آموزش عالي بايد با نگاه ويژه به اين امر مهم بپردازند.
رئيس سازمان بسيج اساتيد كشور ادامه داد: هشت سال جنگ تحميلي يكي از اقدامات دشمن براي نفوذ به ايران بود كه با شكست روبرو شد و جمهوري اسلامي ايران با رهبري امام خميني (ره) اين شكست تلخ را در ياد آمريكايي ها و هم پيمانان آن به يادگار گذاشت.
وي گفت: آمريكايي ها اينك بر اين باورند كه گروه هاي هم نواي با آمريكا در جهموري اسلامي ايران وجود دارند و از اين طريق راه هاي نفوذ براي دشمنان باز است اما اين تنها يك باور ناشدني است.
صلاحي افزود: جمهوري اسلامي ايران در منطقه به دنبال حفظ استقلال و كمك به ملت ها براي حفظ حاكميت كشورشان است و اين از جنس حقوق بشر است و سرنوشت هر كشور بايد به دست مردم آن كشور تعيين شود.
وي اظهار كرد: آمريكا در تلاش است كه فرهنگ ضد ديني و ضد انساني خود را در تمام كشور هاي جهان تزريق كند و تنها تمدن و كشوري كه تن به اين فرهنگ ضد ديني و ضد حقوق بشر نمي دهد مسلمانان و كشور ايران است.
رييس سازمان بسيج اساتيد كشور گفت: به همين دليل آمريكا سعي دارد با ايجاد گسل و تفرقه بين شيعه و سني بين مسلمانان اخلاف ايجاد كند.
كارگاه آموزشي يك روزه صالحين امروز در دانشكده علوم تربيتي دانشگاه فردوسي مشهد با حضور بيش از 200 نفر از استادان بسيجي دانشگاه هاي استان خراسان رضوي برگزار شد.
7502 / 6053