توسعه پايدار در هر جامعه اي جز با تحول فرهنگي امكان پذير نخواهد بود

كرمانشاه - ايرنا - مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كرمانشاه، فرهنگ را اساس و پايه توسعه پايدار هر جامعه اي عنوان كرد و گفت: هيچ جامعه اي به توسعه پايدار نمي رسد مگر اينكه در آن تحول فرهنگي رخ دهد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، ابراهيم رحيمي زنگنه روز سه شنبه در مراسم امضاي تفاهم نامه همكاري با دانشگاه پيام نور كرمانشاه كه در سرسراي جلسات اين دانشگاه برگزار شد، اظهار كرد: مقوله فرهنگ امروز يكي از مهمترين مواردي است كه در جوامع مدرن به آن نگاه مي شود و برنامه هاي گسترده اي نيز براي توسعه و تقويت آن تدوين مي شود.
وي با اشاره به امضاي تفاهم نامه همكاري با دانشگاه پيام نور استان، هدف از اين كار را هم افزايي و استفاده از تمام امكانات براي تحول فرهنگي در جامعه عنوان و خاطرنشان كرد: امكانات و بودجه هاي سالانه اداره كل فرهنگ و ارشاد براي انجام برنامه هاي متعدد فرهنگي محدود است.
رحيمي زنگنه افزود: وجود چنين تفاهم نامه هايي باعث مي شود از ظرفيت هاي ساير دستگاه ها براي اجراي برنامه هاي فرهنگي و ايجاد تحول در اين بخش كمك گرفت و شاهد پربارتر شدن كارها باشيم.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كرمانشاه با ضعيف برشمردن فرهنگ كار جمعي در استان گفت: اين تفاهم نامه در راستاي تقويت روحيه فرهنگي و افزايش هم افزايي بين نهادهاي مختلف در راستاي تحول فرهنگي صورت گرفته است.
وي با ابراز خرسندي از تفاهم نامه منعقده ميان اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي كرمانشاه و دانشگاه پيام نور گفت: اين دو نهاد فرهنگي در كنار يكديگر مي توانند برنامه هاي بسيار خوبي را در راستاي تقويت فرهنگ اجرا كنند.
رحيمي زنگنه در پايان، برگزاري نشست هاي تخصصي علمي و فرهنگي، برگزاري نمايشگاه تخصصي كتاب در سطح دانشگاه هاي پيام نور استان و استفاده از ظرفيت علمي اين دانشگاه براي آموزش به فرهنگ دوستان و هنرمندان كرمانشاهي را از جمله مواردي عنوان كرد كه از اين پس ميان دانشگاه پيام نور و اداره كل فرهنگ و ارشاد اجرايي مي شود.
برگزاري دوره هاي آموزش قرآن كريم در سه سطح دانشجويان، كاركنان و اعضاي هيات علمي، برگزاري جشنواره هاي قرآني، هنري و فرهنگي، تشكيل اتاق فكر قرآني، برگزاري نمايشگاه كتاب و رسانه هاي ديجيتال در سطح واحدهاي دانشگاهي پيام نور استان، برگزاري دوره هاي آموزش فرهنگي و هنري و برگزاري همايش هاي علمي و پژوهشي از مفاد اين تفاهم نامه است.
7458/8066

سرخط اخبار استان‌ها