۲۹ آبان ۱۳۹۴، ۱۹:۱۶
کد خبر: 81846559
T T
۰ نفر
اختلاف رييس و نايب رييس و اتفاقات ناخوشايند براي جودو

تهران-ايرنا-فدراسيون جودو به دنبال اتفاقات ناگوار در برگزاري رقابت هاي كوراش قهرماني جهان در خرم آباد اين روزها اسير حواشي جديد شده است به طوري كه رييس و نايب رييس روبه روي هم قرار گرفتند و اختلافات اين دو منجر به بركناري نايب رييس و انتخاب جايگزين جديد براي آرش مير اسماعيلي شد.

به گزارش ايرنا،محمد علي رستگار رييس فدارسيون جودو كه از وقوع حوادث خرم آباد بسيار ناراحت بود آرش ميراسماعيلي نايب رييس و مدير برگزاري اين رقابت ها را بركنار و عليرضا هدايت پور را جايگزين وي كرد،تغييري كه با مخالفت وزارت ورزش و جوانان روبه رو شد و با صدور اطلاعيه اي ضمن اعلام اينكه وزارت ورزش هيچ دخالتي در بركناري آرش مير اسماعيلي نداشته است،تاكيد شد :اصولا فدراسيون حق عزل نايب رييس را از اين سمت ندارد مگر با راي مجمع ندارد.
اينكه تنها بيش از 8 ماه ديگر به آغاز بازي هاي المپيك 2016 ريو باقي است و اين فدراسيون المپيكي با حاشيه هاي جديد مواجه گرديد اصلا براي اين رشته و مسوولان آن مناسب نيست و جز صدمه به ورزشكاران جودوكار محصول ديگري نخواهد داشت.
به طور حتم جودو ايران با پتانسيلي كه دارد مي تواند در بازي هاي المپيك 2016 ريو نماينده اي داشته باشد هرچند كار آنان براي كسب مدال در اين عرصه مهم بين المللي بسيار سخت و شايد غير ممكن باشد اما مي توان با حاكم شدن آرامش در فدراسيون جودو حداقل سهميه اين بازي ها را بدست آورد و شانس خود را براي كسب مدال آزمود.
دراين شرايط بهتراست رييس و نايب رييس با گذر از حاشيه ها و درحاليكه نمايندگانشان براي كسب مجوز حضور بازي هاي المپيك 2016 ريو به ديدار رقباي خود مي روند از آنان حمايت كنند و آرامش را به خانواده اين رشته المپيكي باز گردانند.
اين درحالي است كه كميته انضباطي اتحاديه جهاني كوراش سرمربي تيم ملي كوراش و نايب رئيس فدراسيون جودوي ايران را به دليل اتفاقاتي كه در رقابت‌هاي قهرماني جهان در خرم‌آباد رخ داد براي 5 سال از هرگونه فعاليت در كوراش محروم كرده است.
اين حكم پس از اتفاقات رخ داده در جريان مسابقات كوراش قهرماني جهان و طي صدور اطلاعيه رسمي ازسوي اين كميته اعلان عمومي شد.
در پايان مسابقه مرحله نيمه نهايي مردان در دسته زير 66 كيلوگرم (ميان معروف گايبولوف از ازبكستان و قاسم نوروزي از ايران)، فردي كه گزارش شده برادر كوارش‌كار ايراني بوده و عضو منصوب شده كميته برگزاري رقابت‌ها (به رياست آقاي آرش ميراسماعيلي) در تيم فني كه مسئوليت اسكوربورد را برعهده داشته، به داخل گيلام رفت و در حضور تماشاگران و در پخش زنده تلويزيوني دو كوراش‌كار رقابت كننده را مورد ضرب و شتم قرار داد و داوران مسابقه نيز به درستي كوراش‌كار ازبك را پيروز مبارزه اعلام كردند.
بدنبال اعلام برتري نماينده ازبكستان از سوي داوران و يك نماينده ارشد كميته برگزاري رقابت‌ها، آرش مير اسماعيلي ابتدا با تحت فشار قرار دادن داوران و ادعاي اينكه پيروزي بايد به رقابت كننده ايراني تعلق بگيرد، سعي داشت رأي داوران را تغيير دهد.
كميته انضباطي اتحاديه جهاني كوراش آرش ميراسماعيلي را به دليل سوء مديريت قابل توجه، سوء رفتار شديد، تلاش براي تهييج تماشاگران حاضر در ورزشگاه براي ايجاد آشوب، تلاش براي بدنام كردن رشته كوراش وتلاش براي خدشه وارد كردن به اعتبار وجهه و يكپارچگي ورزش كوراش متهم و نايب رييس فدراسيون جودو ايران را با محروميت 5 ساله از فعاليت دركوراش محروم كردند.
ورزشي.**9144** 1701
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش