۲۸ آبان ۱۳۹۴، ۸:۰۸
کد خبر: 81844810
T T
۰ نفر
كمبود نقدينگي مهمترين مشكل واحدهاي صنعتي گناباد و بجستان است

گناباد- ايرنا- مدير شهركهاي صنعتي گناباد و بجستان كمبود نقدينگي را مهمترين مشكل واحدهاي صنعتي اين شهرستانهاي جنوبي استان خراسان رضوي اعلام كرد.

كاظم هوشمند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: كمبود نقدينگي، ركود و حتي تعطيلي برخي از واحدهاي صنعتي شهرستانهاي گناباد و بجستان را به دنبال داشته است.
وي ادامه داد: شش واحد صنعتي در شهرستان گناباد به دليل اين معضل در سالهاي گذشته تعطيل شدند.
مدير شهركهاي صنعتي گناباد و بجستان گفت: تجهيزات و امكانات زيربنايي نظير برق، گاز، آسفالت، ايجاد معابر و غيره در شهرك صنعتي گناباد تامين شده و شهرك صنعتي بجستان هم در دست اقدام است.
وي افزود: 33 واحد صنعتي در شهرك صنعتي گناباد فعال است كه يك سوم آنها با توجه به وجود معادن غني سنگ در اين شهرستان، واحدهاي فرآوري سنگ هستند.
هوشمند ادامه داد: با وجود آماده سازي و پيشرفت بيش از 85 درصدي شهرك صنعتي در بجستان تاكنون سرمايه گذاري چنداني در اين شهرك انجام نشده و تنها دو واحد سنگبري در اين شهرك فعال است و يك واحد توليد خوراك دام در آن در حال احداث و راه اندازي است.
وي افزود: تنها احداث و راه اندازي شهركهاي صنعتي نمي تواند موجب جلب سرمايه گذار در آنها شوند بلكه بايد با حمايت بيشتر و پرداخت تسهيلات بانكي مشكل كمبود نقدينگي فعالان اين بخش را كاهش داد و زمينه ماندگاريشان را افزايش داد.
وي گفت: تنها هفت هكتار از شهرك صنعتي 73 هكتاري گناباد بدون ايجاد زيرساخت است و بقيه آن براي فعاليت واحدهاي صنعتي آماده سازي شده است.
35 واحد صنعتي در شهركهاي صنعتي گناباد و بجستان فعال است.
مركز شهرستان 40 هزار نفري بجستان در فاصله 278 كيلومتري جنوب مشهد واقع است.
مركز شهرستان 90 هزار نفري گناباد نيز در فاصله 287 كيلومتري جنوب مشهد قرار دارد.ك/3
2095/1858

سرخط اخبار استان‌ها