۲۵ آبان ۱۳۹۴، ۱۸:۱۳
کد خبر: 81841218
T T
۰ نفر

گروكشی آل سعود برای لبنانی ها

۲۵ آبان ۱۳۹۴، ۱۸:۱۳
کد خبر: 81841218
گروكشی آل سعود برای لبنانی ها

بیروت – ایرنا – مجتهد كاربرمعروف اینترنتی كه زوایای تاریك آل سعود را فاش می كند، تاكید كرد كه سعودی ها با اتخاذ سیاست گروكشی، پرداخت هبه برای تجهیز ارتش لبنان را مشروط به آزادی شاهزاده قاچاقچی سعودی كرده اند كه در زندان های لبنان به سر می برد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبكه المنار، مجتهد نوشت كه این بار حزب الله بهانه توقف كمك سعودی ها به ارتش لبنان نیست و اكنون پای شاهزاده قاچاقچی سعودی در میان است.
میشل سلیمان رییس جمهوری سابق لبنان حدود دو سال قبل در سخنرانی آغاز سال جدید میلادی 2013 با آب و تاب فراوان از هبه سه ملیارد دلاری پادشاه سعودی ملك عبدالله خبر داد.
براساس اعلام میشل سلیمان این سه میلیارد دلار قرار بود به فرانسه پرداخت شود و این كشور ارتش لبنان را به سلاح های مورد نیاز تجهیز كند اما تاكنون فقط یك محموله كوچك از موشك های ضد زره میلان از رده تحویل ارتش لبنان شده است.
از آوریل سال 2014 تاكنون ارتش لبنان هیچ سلاحی بابت این هبه هنگفت از فرانسه دریافت نكرده در حالی كه بیش از هر زمان دیگری به سلاح برای مبارزه با تروریست های تكفیری كه مرزهای شرقی این كشور را تهدید می كنند، نیاز دارد.
مجتهد نوشت كه سعودی ها برای لبنانی ها شرط گذاشته اند، در صورتی با پرداخت این هبه موافقت می كنند كه شاهزاده قاچاقچی سعودی آزاد شود.
شاهزاده عبدالمحسن بن ولید بن عبد العزیز آل سعود و چهار همدست سعودی او اخیرا در سالن تشریفات فرودگاه بین المللی بیروت هنگام قاچاق دو تن مواد مخدر كپتاگون و كوكائین به مقصد استان حائل عربستان بازداشت شدند.
بعد از طی مراحل بازجویی و با وجود فشارهای سفارت سعودی در لبنان و همپیمانان لبنانی آل سعود، قاضی كلود كرم معاون دادستان در منطقه جبل لبنان این شاهزاده سعودی را به همراه 9 تن دیگر به قاچاق مواد مخدر از طریق فرودگاه بیروت متهم دانست و دستور بازداشت آنها را صادر كرد.
منابع خبری از نقش گروه های تروریستی تكفیری از جمله داعش و جبهه النصره در تولید ، قاچاق و استفاده از این انواع مواد مخدر از جمله كپتاگون با حمایت و همكاری كشورهای حامی آنها خبر داده اند.
ناظران معتقدند كشف و ضبط دو تن مواد مخدر كپتاگون از شاهزاده قاچاقچی سعودی صحت این خبرها را مورد تاكید قرار داده است.
خبرها همچنین حاكی هستند كه عناصر گروه های تروریستی تكفیری در سوریه و عراق به ویژه هنگام بریدن سر و یا اعدام اسیران از مواد مخدر مانند كپتاگون استفاده می كنند.
خاورم ** 1324