۹ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۳۳
کد خبر: 81819015
T T
۰ نفر
پدافند غيرعامل مانع از وارد آمدن خسارت به تاسسيات حياتي مي شود

گاليكش - ايرنا - فرمانده منطقه انتظامي شهرستان گاليكش گفت: پدافند غير عامل در واقع نوعي دفاع غير نظامي است كه مانع از وارد آمدن خسارات به تجهيزات و تاسيسات حياتي شده و از تلفات انساني جلوگيري مي كند.

به گزارش ايرنا، غلام رضايي روز شنبه در صبحگاه مشترك پدافند غير عامل در ناحيه مقاومت بسيج سپاه اين شهرستان افزود: در پدافند غير عامل براي جلوگيري از خسارت و يا به حداقل رساندن آن بايد اصولي همچون پوشش، پراكندگي، ‌تفرقه، جابجايي، ‌فريب، مكان يابي، اعلام خبر، استحكامات،استتار،‌ اختفا، ماكت فريبنده و سازه هاي امن رعايت شوند.
وي در ادامه افزود: بر اساس نظرات رهبران نظام، سپاه و بسيج و ايجاد پايگاه هاي مقاومت اقشار مختلف اعم از اداري، كارگري و اصناف نقش مهمي در پدافند غيرعامل ايفا مي كنند.
در اين مراسم، حسين قربانپور كارشناس پدافند غيرعامل نيز با تشريح اصول پدافند غيرعامل گفت: هنگام حمله دشمن از مناطق حساس بايد دفاع كنيم تا نظام فرماندهي و سيستم هاي نظامي، انتظامي و آحاد جامعه محفوظ بمانند.
پدافند غيرعامل نوعي دفاع غير نظامي است و به مجموعه اقداماتي اطلاق مي‌گردد كه به استفاده از جنگ‌افزار نياز ندارد و با اجراي آن مي‌توان از وارد شدن خسارات مالي به تجهيزات و تاسيسات حياتي و حساس نظامي و غيرنظامي و تلفات انساني جلوگيري نموده و يا ميزان اين خسارات و تلفات را به حداقل ممكن كاهش داد.
در پدافند غيرعامل تمام نهادها، نيروها، سازمان‌ها، صنايع و حتي مردم عادي مي‌توانند نقش موثري ايفا كنند در حاليكه در پدافند عامل مانند سيستم‌هاي ضدهوايي و هواپيماهاي رهگير، تنها نيروهاي مسلح مسئوليت برعهده دارند.
هفته پدافند غيرعامل از 4 لغايت 10 آبان ماه تعين شده و مراسم مربوط به آن در سراسر كشور با شعار پدافند غيرعامل، مصون سازي كشور با همدلي وهم زباني دولت وملت در حال برگزاري است.
7481/1860

سرخط اخبار استان‌ها