۸ آبان ۱۳۹۴، ۱۳:۳۱
کد خبر: 81817906
T T
۰ نفر
حضور 40 درصدی شركت های خارجی در نمایشگاه دام و طیور پس از تحریم ها

تهران- ایرنا - رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج كشاورزی از رشد 40 درصدی حضور شركت های خارجی در نمایشگاه دام و طیور خبر داد و گفت: پس از تحریم ها برخی شركت های خارجی برای اولین بار در این نمایشگاه شركت كردند كه این حضورمی تواند شرایط خوبی را برای این صنعت فراهم كند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، اسكندر زند درمراسم افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه بین المللی دام، طیور و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران افزود: در این نمایشگاه 500 غرفه شركت های ایرانی و خارجی حضور دارند كه 98 غرفه آن متعلق به كشورهای خارجی است.
وی با بیان این كه این امر نشان دهنده رشد صنعت دام و طیور در كشوراست، اظهاركرد: خوشبختانه شركت های داخلی نیز حضور پررنگی در این نمایشگاه نسبت به سال گذشته داشته اند به طوری كه حضور شركت های داخلی نیز با 30 درصد رشد مواجه است.
وی با اشاره به این كه حضور شركت های خارجی می تواند شرایط مناسبی را برای رقابت پذیری شركت های داخلی فراهم كند، گفت: شركت های دارویی داخلی در سال های تحریم توانستند به خوبی روی پای خود بایستند و هم اكنون حضوری قوی در این نمایشگاه داشته باشند.
رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج كشاورزی تصریح كرد: یكی از نكات مثبت دولت تدبیر و امید حضور فعال بخش خصوصی دركنار بخش دولتی بوده كه امیدواریم فصل جدیدی از فعالیت های تحقیقاتی را با حضور بخش خصوصی داشته باشیم.
زند در مورد اجرای قانون محصولات فراریخته در كشور افزود: در راستای تولید محصولات فراریخته كشاورزی و براساس اقانون ایمنی زیستی عمل می كنیم و طبق آن باید هر بخش تولید كه مربوط به وزارت جهاد كشاورزی است از طریق آن وزارتخانه مورد رسیدگی قرار گیرد و در بخش بهداشتی محوصلات تولیدی نیز مسوولیت به وزارت بهداشت محول شده است.
وی اضافه كرد: البته كمیسیون های مربوطه نیز در این خصوص تصمیم هایی را برعهده دارند و سازمان محیط زیست نیز در شورای عالی ایمنی زیستی در هنگام تصویب قوانین حضور دارد و رای خود را اعلام می كند.
چهاردهمین نمایشگاه بین المللی دام، طیور و فرآورده های لبنی و صنایع وابسته از 8 تا 11 آبان ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود
اقتصام**9186**9132
۰ نفر