۲ آبان ۱۳۹۴، ۰:۴۸
کد خبر: 81810484
T T
۰ نفر
حجت الاسلام ابوترابي: مكتب عاشورا مدرسه بزرگ بشريت است

شهرري ـ ايرنا ـ نائب رييس اول مجلس شوراي اسلامي گفت: مكتب عاشورا و حماسه كربلا مدرسه بزرگ معارف الهي براي بشريت است.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام سيد محمد حسن ابوترابي فرد جمعه شب در جمع عزاداران حسيني در حرم حضرت امام خميني(ره) با بيان اينكه نترسيدن از عاقبت و مرگ ثمره عقل آگاه و كمال روح است افزود: امام حسين(ع) آگاهانه مرگ با عزت را بر زندگي با ذلت انتخاب كرد.
وي با بيان اينكه امام حسين(ع) مرگ با عزت را بر زندگي با ذلت انتخاب كرد ادامه داد: رمز زنده بودن مكتب امام حسين(ع) پس از قرن ها نهراسيدن از مرگ و انتخاب سعادت ابدي است.
وي ادامه داد: توجه به مرگ و ملاقات با خدا باعث كم شدن تعلقات دنيوي انسان مي شود و اينگونه بود كه امام حسين(ع) و ياران باوفايش توانستند تعلقات دنيوي را از خود جدا كرده و فنا در خدا شوند
ابوترابي فرد با بيان اينكه عاشورا مدرسه زندگي است افزود: امام حسين(ع) در شب عاشورا به ياران خود فرصت انتخاب داد و از آنان خواست اگر مايل هستند اردوگاه را ترك كنند اما آنان عالمانه وعاشقانه بهترين و زيياترين مرگ را انتخاب كردند.
ابوترابي فرد با بيان اينكه امام خميني(ره) نيز در اقتدا با مكتب امام حسين(ع) توانست انقلاب اسلامي را هدايت كرده و به سرمنزل مقصود برساند افزود: حضرت امام(ره) نيز مرگ را لطف خدا براي تعالي بشر مي دانست و براي همين در مرگ فرزندش مصطفي آن را از الطاف خفيه الهي ذكر كرد.ك/3
6139

سرخط اخبار فرهنگ