۱۹ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۵۲
کد خبر: 81794161
T T
۰ نفر
شهرداری تهران در مرز زرباطیه عراق به زائران خدمات می دهد

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام از آمادگی شهرداری تهران برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی از مرز زرباطیه عراق تا سه راهی كوت در استان واسط این كشور خبر داد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا مروارید روز یكشنبه در دیدار با استاندار واسط عراق گفت: یكی از مهمترین مشكلات زائران اربعین در سال گذشته كمبود خدمات در محدوده مرز زرباطیه تا سه راهی كوت در استان واسط بود كه این مهم نارضایتی زائران را به دنبال داشت.
وی اظهار كرد: امسال هماهنگی هایی با شهرداری تهران برای ارایه خدمات، تامین اتوبوس و جانمایی سرویس های بهداشتی در این محدوده 10 كیلومتری صورت گرفته و تلاش خواهیم كرد نقاط ضعف را در این مسیر برطرف كنیم.
مروارید افزود: نشست هایی متعددی با طرف عراقی برای هماهنگی و تسهیل در ارایه خدمات در داخل خاك عراق صورت گرفته و مقام های این كشور آمادگی خود را برای همكاری با نهادهای ایرانی اعلام كرده اند.
استاندار ایلام با اشاره به احداث پایانه در مرز زرباطیه عراق یادآور شد: این پایانه تاكنون به گیت های ورود و خروج مجهز نشده كه سازمان حج و زیارت ایران تقبل كرده 50 گیت از مجموع 96 گیت مرز مهران را تحویل پایانه زرباطیه دهد و اطلاعات سیستمی نیز از طریق گذرنامه نیروی انتظامی در اختیار آنان قرار گیرد.
مروارید ابراز امیدواری كرد با هماهنگی هر چه بیشتر اعضای ستاد اربعین مشكلات سال گذشته به حداقل رسیده و روند تردد زائران در آرامش و آسایش كامل انجام شود.
استاندار واسط عراق نیز در این دیدار خدمت به امام حسین (ع) و زائرانش را برای ملت عراق یك افتخار بزرگ دانست و بر رفع مشكلات عزیمت زائران تاكید كرد.
مالك خلف وادی افزود: تعداد بسیار زیاد زوار ایرانی شركت كننده برای آیین های اربعین سال گذشته برای مقامات عراقی غیر منتظره بود ولی با عنایات الهی و همت مردم و مسوولان خدمات خوبی به زائران ارایه شد.
وی یادآور شد: امسال با توجه به تهدید داعش، نیازمند حمایت صاحبان مواكب و افراد خیرخواه هستیم كه مسئولان را در خدمت رسانی به زائران عتبات عالیات یاری رسانند.
استاندار واسط عراق بر كمك و یاری جمهوری اسلامی در خدمات رسانی، چگونگی تهیه ویزا، تامین تعدادی اتوبوس و و سوخت آنها تاكید كرد و گفت: دولت عراق آمادگی ورود روزانه 300 هزار زائر را در ایام اربعین دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی ایلام نیز در حاشیه این دیدار از آمادگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی برای راه اندازی پنج پایگاه امداد رسانی از مرز زرباطیه تا سه راهی كوت خبر داد.
دكتر علی دل پیشه اضافه كرد: در مرزهای منتهی به مهران در هر پنج كیلومتر یك پایگاه امدادی جانمایی شده در حالیكه از مرز مهران تا شهر بدره عراق تنها یك پایگاه وجود دارد.
بیش از یك میلیون و 500 هزار زائر حسینی سال گذشته در ایام منتهی به اربعین حسینی از طریق مرز بین المللی مهران برای شركت در این آیین به عراق تردد كردند كه بر اساس پیش بینی ها این تعداد امسال به بیش از 2 میلیون نفر خواهد رسید.
از سال گذشته تاكنون تلاش های دامنه داری برای توسعه امكانات زیرساختی شهرستان مهران به ویژه در حوزه راه، مخابرات، پایانه مرزی و ایجاد امكانات رفاهی و خدماتی در این شهر آغاز شده كه بخش هایی از آنها پیش از ایام اربعین امسال به بهره برداری می رسد.
شهرستان مهران با 27 هزار نفر جمعیت در 85 كیلومتری جنوب ایلام واقع شده و 220 كیلومتر با عراق مرز مشترك دارد و مرز بین المللی مهران از مهمترین معبرهای كشورمان برای تردد زائران و صادرات كالا به عراق است.
2077/6119/9002
۰ نفر