۱۳ مهر ۱۳۹۴، ۱۴:۳۱
کد خبر: 81786305
T T
۰ نفر
300 برنامه ويژه كودكان و نوجوانان طي هفته كودك در آذربايجان غربي اجرا مي شود

اروميه ـ ايرنا ـ مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان آذربايجان غربي گفت: 300 برنامه متنوع فرهنگي ، هنري ، ادبي و ورزشي به مناسبت هفته كودك براي كودكان و نوجوانان اين استان برگزار مي شود.

جواد زاهدي روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: هفته ملي كودك در اروميه و تمامي شهرستان ها با ويژه برنامه كودكان به احترام شهداي منا آغاز مي شود.
وي اظهار كرد: برنامه هاي هفته كودك در استان از روز چهارشنبه با عنوان روز كودك سلامت و ايمني آغاز مي شود كه حضور در بيمارستان ها براي عيادت از كودكان بيمار و مراسم يادبود شهداي منا در اين روز پيش بيني شده است.
وي ادامه داد: در دومين از روز هفته كودك كه با عنوان كودك هنر و ميراث فرهنگي نامگذاري شده ، گروه بچه هاي ايران در روستاهاي اطراف اروميه حضور مي يابند و برنامه هاي ويژه اي را براي كودكان و نوجوانان روستاها اجرا مي كنند.
مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان آذربايجان غربي همچنين گفت: سومين روز از هفته كودك به نام كودك ، خانواده و رسانه نامگذاري شده كه كودكان در اين روز به همراه خانواده هاي خود در جشنواره ها و برنامه هاي خاص حضور مي يابند.
زاهدي افزود: كتاب و كتابخواني عنوان روز چهارم هفته كودك است كه در اين روز كتابخانه تعدادي از مدارس و مساجد استان تجهيز مي شود.
وي ادامه داد: در روز پنجم هفته كودك نيز كه با نام كودك ، محيط زيست و منابع طبيعي نامگذاري شده ، كودكان و نوجوانان استان اقدام به كاشت بذر و گل مي كنند.
مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان آذربايجان غربي گفت: روز ششم هفته كودك نيز به نام كودكان صلح و دوستي نامگذاري شده است.
وي افزود: روز آخر هفته كودك نيز به نام كودك آموزش و تربيت اسلامي نامگذاري شده كه در اين روز نيز آيين ها و برنامه هاي مختلفي براي ايجاد شادي و نشاط در كودكان استان اجرا مي شود.
زاهدي بيان كرد: كليه برنامه ها با هدف ايجاد فضاي شاد و با نشاط براي كودكان و نوجوانان استان و معطوف كردن جامعه و افكار عمومي به سوي كودكان و اهميت دادن به آنها به اجرا در مي آيد.
وي اظهار كرد: امسال براي برگزاري هر چه با نشاط تر هفته كودك در آذربايجان غربي از گروه هنري ويژه اي دعوت شده تا در روستاهاي زيوه و باراندوز اروميه به اجراي برنامه بپردازند.
مدير كل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان آذربايجان غربي با اشاره به آغاز راه اندازي مراكز فراگير كانون نيز گفت: فراهم كردن مقدمات راه اندازي هفتمين مركز فراگير كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان كشور در اروميه نيز از اقدامات مهمي است كه در طول اين هفته در استان به اجرا در مي آيد و كودكان با توانمندي هاي خاص در اين مركز عضوگيري مي شوند.
به گزارش ايرنا ، كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان آذربايجان غربي داراي 62 هزار نفر عضو در مراكز ثابت و سيار بوده و كه در 23 مركز ثابت ، پنج مركز سيار و پنج كتابخانه پستي عضويت دارند.
كانون با دارا بودن 380 هزار جلد كتاب در كتابخانه هاي مراكز خود در راستاي توسعه فعاليت هاي مربوط به كتاب و كتابخواني در استان تلاش مي كند.
برنامه هاي هفته كودك در آذربايجان غربي همزمان با سراسر كشور از 15 مهرماه آغاز و تا يك هفته تداوم دارد.ك3
7125/1905

سرخط اخبار استان‌ها