۹ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۴۵
کد خبر: 81780958
T T
۰ نفر
نقش هنر درماني در اجتماعي كردن كودكان انكارناپذير است

كاشان- ايرنا- داور يازدهمين جشنواره سراسري تئاتر مهر كاشان گفت: نقش هنردرماني بويژه هنرهاي نمايشي در اجتماعي كردن كودكان و نوجوانان انكارناپذير است.

به گزارش ايرنا، سيدمهدي مجتهد روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: زبان هنر در هر قالب، شناخت از فضا، محيط زيست، مسائل اجتماعي و فرهنگ شهروندي را تقويت كند.
مدير مركز آفرينش هاي هنري كانون فكري فرهنگي كودكان و نوجوانان در مركز تهران و مراكز شهرستان ها افزود: هنر در ايجاد و ساخت فضاي شهري يكي از مقوله هايي است كه نبايد فراموش شود و در اين ارتباط آشنايي افراد با موزه به عنوان يك مدرسه و نيز تاريخ مي تواند موثر واقع شود.
مجتهد تاكيد كرد: خلاقيت هاي هنري موجب شكوفايي ايده ها و روش هاي جديد در تمامي زمينه ها مي شود كه بايد در اين زمينه كار كرد.
داور يازدهمين جشنواره سراسري تئاتر مهر كاشان با اشاره به اهميت برگزاري جشنواره هاي هنري گفت: با اجراي نمايش و تئاتر نگذاريم حافظه تاريخي اين مقوله از دست برود.
مجتهد، ايجاد يك يا چند فضاي باز آمفي تئاتر با محوطه هاي جانبي را در كاشان مورد تاكيد دانست و گفت: با توجه به اقليم، فضاي شهري و هنرخيز و هنرپرور بودن اين شهرستان راه اندازي فضاهاي هنري ضروري است.
***اجراهاي روز پنجشنبه يازدهمين جشنواره سراسري تئاتر مهر كاشان
پنجمين روز از جشنواره سراسري تئاتر مهر كاشان با اجراي نمايش 'غريب هنوز' با محتواي مذهبي – ولايتمداري به نويسندگي و كارگرداني محسن خسروي از كاشان در سالن مهربان اين شهر برگزار مي شود.
«نقل شاه كشي به روايت ناصرالدين شاه قجر» با محتواي تاريخي به كارگرداني و نويسندگي رضا رادبخت از كاشان و «سوغات سربي» با مضمون دفاع مقدس و اهداي عضو، به كارگرداني پوريا كريمي و نويسندگي امير زاوش از آستانه اشرفيه، ديگر نمايش هاي صحنه اي روز پنجم جشنواره در سالن مهرگان و تماشاخانه ماه هستند.
همچنين در بخش نمايش خياباني نيز «ترافيك ترافيك» به كارگرداني عباس تيمورزاده از كاشان با محتواي آسيب هاي اجتماعي در پارك بزرگ شهر اجرا خواهد شد.
«پدرانه» به كارگرداني فرهاد لباسي و نويسندگي آرش عباسي از همدان و «پلي از جنس شيشه» به كارگرداني مهيار عسگري و نويسندگي نگار نادري از كاشان نمايشهاي صحنه اي و «آپارتمان پرماجرا» به كارگرداني محسن بلوري از كاشان نمايش خياباني روز چهارم جشنواره بودند.
جمعه دهم مهرماه همزمان با روز ششم جشنواره نيز نمايش هاي «راز عروسك» با محتواي آييني سنتي، به كارگرداني علي شريعت زاده و نويسندگي داود فتحعلي بيگي از كاشان و «برادرها نمي ميرند» با مضمون دفاع مقدس و آزادگان به كارگرداني رسول احمدي و نويسندگي رسول بانگين از كرمانشاه به روي صحنه مي روند.
«گزارش يك تصادف ساعت 5 چهارراه انديشه» با مضمون اجتماعي به كارگرداني مهدي سه دهي و نويسندگي سپيده خمسه نژاد از كاشان ديگر نمايش صحنه اي روز ششم جشنواره در سالن هاي مهربان، مهرگان و تماشاخانه ماه است.
يازدهين جشنواره سراسري تئاتر مهر كاشان با اجراي 27 نمايش صحنه اي و خياباني تا 12 مهرماه در كاشان برگزار است.
3009/6021

سرخط اخبار استان‌ها