۶ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۳۰
کد خبر: 81776185
T T
۰ نفر

برگزاری مسابقات زورخانه ای آسیا در تبریز

۶ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۳۰
کد خبر: 81776185
برگزاری مسابقات زورخانه ای آسیا در تبریز

تبریز - ایرنا - مدیركل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با تاكید بر عزم جدی مسئولان استانی برای برگزاری باشكوه مسابقات زورخانه ای آسیا در تبریز، گفت: تلاش خواهد شد این رقابت ها به بهترین شكل ممكن برگزار شود.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی این اداره كل، محمد شروین اسبقیان در اولین نشست استانی ستاد اجرایی پنجمین دوره مسابقات آسیایی زورخانه ای افزود: در این رقابت ها نمایشی از مشاركت ، همدلی و همزبانی و توانمندی مدیریتی ورزشی را در مسابقات آسیایی زورخانه ای به ایران اسلامی و آسیا نشان خواهیم داد.
وی اظهار كرد: پنجمین دوره مسابقات آسیایی زورخانه ای با حمایت های وزیر ورزش و جوانان ، استاندار آذربایجان شرقی، فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز و سازمان ورزش شهرداری را در بالاترین استانداردها برگزار می كنیم و فرهنگ اصیل و اسلامی ایرانی خود را به سفیران ورزشی قاره كهن نشان می دهیم.
اسبقیان اضافه كرد: ورزش زورخانه و كشتی پهلوانی میراث فرهنگی ملموس آذربایجان و ایران است كه باید در ترویج و معرفی آن به جهانیان كوشا باشیم.
وی، پیشینه ورزش پهلوانی و زورخانه ای را در آذربایجان بسیار قدیمی دانست و افزود: آذربایجان شرقی و تبریز قهرمانان و پهلوانان نامی و بزرگی را به ورزش و جامعه كشور معرفی كرده كه سال های سال در اذهان عمومی باقی مانده و خواهد ماند.
در ادامه این نشست جانشین ستاد اجرایی مسابقات آسیایی زوخانه ای و مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تبریز، گفت: در كنار میزبانی این مسابقات، همایش بین المللی ورزش زورخانه ای، جوانان و صلح جهانی نیز برگزار خواهد شد.
میرمعصوم سهرابی افزود: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و تاكید ایشان بر گسترش این ورزش معنوی در صدد برگزاری این مسابقات هستیم و امیدواریم بتوانیم نقش موثری در توسعه ورزش زورخانه ای و پهلوانی در كشور و شهرمان داشته باشیم.
وی گفت: علاوه بر برگزاری این مسابقات یك همایش علمی با عنوان ورزش‌های زورخانه‌ای، جوانان و صلح جهانی نیز در 14 مهرماه و در سالن پتروشیمی با حضور مهمانان عالی رتبه داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.
سهرابی افزود: در حاشیه این مسابقات نخستین مركز توسعه بین‌المللی آكادمی ورزش‌های زورخانه‌ای جهان نیز در سازمان ورزش شهرداری تبریز و در سالن ورزش پهلوانی محله خطیب افتتاح خواهد شد.
هفت مهر ماه تیم های روزخانه ای، مربیان و مرشدان و ورزشكاران شركت كننده در پنجمین دوره مسابقات آسیایی زورخانه ای با ورود به تبریز در آموزش زورخانه ای و مرشد شركت و 13 مهر ماه نیز كشتی گیران پهلوانی ، میهمانان افتتاحیه و همایش ، كادر فنی و اجرایی و روسای فدراسیون های خارجی وارد تبریز خواهند شد.
همایش و نشست علمی و بین المللی ورزش زورخانه ای جوان و صلح جهانی روز سه شنبه 14 مهر برگزار و بعد از ظهر مراسم افتتاحیه برگزار می شود.
3038/6183/1352
۰ نفر