شيخ قبلان:سكوت عربي درمقابل جنايات صهيونيست ها بايد شكسته شود/ موسم حج بهترين فرصت است

بيروت – ايرنا – شيخ عبدالامير قبلان نايب رييس مجلس اعلاي اسلامي شيعه لبنان درخطبه هاي نماز جمعه اين هفته با محكوم كردن حمله هاي وحشيانه رژيم صهيونيستي به مسجد مبارك الاقصي خواستار شكسته شدن سكوت كشورهاي عربي در مقابل جنايات روز افزون اين رژيم اشغالگر شد و موسم حج را بهترين فرصت دانست.

به گزارش ايرنا شيخ عبدالاميرقبلان گفت: جنايات وحشيانه رژيم صهيونيستي و هتك حرمت مسجد مبارك الاقصي و حمله هاي شديد صهيونيست ها اين دشمنان خدا به مرز قلدري ، تكبر و توسعه طلبي رسيده و ديگر نبايد در مقابل آن بيش از اين سكوت كرد.
وي اظهارداشت: مسلمانان براي نجات قدس شريف از توطئه يهودي سازي، باقي ماندن فلسطين به عنوان وطن همه فلسطيني ها و باقي ماند قدس به عنوان پناهگاه و ملجا همه عرب ها و مسلمانان بايد متحد و يكپارچه شوند.
شيخ عبدالامير قبلان تاكيد كرد: ما بايد از قدس نخستين قبله مسلمانان و سومين حرم شريف حمايت كنيم و آن را از شر دسيسه هاي صهيونيست ها نجات دهيم و موسم حج بهترين و مناسبت ترين فرصت است تا از كنار بيت الله الحرام براي حمايت از قدس شريف از شر ظلم ظالمان و نيرنگ كفار و براي ياري فلسطين و ملت و مقدسات آن و دور كردن اشرار از آن و آزادسازي فلسطين و قدس از اشغال صهيونيست ها فرياد بزنيم.
نايب رييس مجلس اعلاي اسلامي شيعه لبنان از ملت هاي عربي و اسلامي خواست تا براي حمايت از مسجد الاقصي و نجات قدس از اشغال صهيونيست ها كه همواره مرتكب جنايت عليه عرب ها و مسلمانان مي شود، تلاش كنند.
وي تاكيد كرد: در موسم حج بايد به پا خيزيم و يكپارچه براي حمايت از قدس و نجات فلسطين تجمع ، همكاري و اعلام هبستگي كنيم و همچون يدي واحد و مشتي گره كرده در مقابل حمله هاي صهيونيست ها كه درصدد اخراج فلسطيني ها و يهودي سازي قدس و ويران كردن مسجد الاقصي هستند، بايستيم.
شيخ عبدالامير قبلان تصريح كرد: همان گونه كه رسول گرامي (ص) از مكه براي مبارزه با كفر، الحاد و شرك و دعوت به توحيد و وحدت امت حركت كردند ما هم بايد از موسم حج حركت خود را براي نجات قدس ، فلسطين و مسجد الاقصي شروع كنيم.

** سكوت مسلمانان و عرب ها،دشمن صهيونيستي را به جنايت بيشتر ترغيب مي كند
شيخ عفيف النابلسي هم در خطبه هاي نماز جمعه در مجمع سيده زهرا (س) در شهر صيدا در جنوب لبنان تاكيد كرد كه سكوت عربي و اسلامي و جهاني در مقابل هتك حرمت مسجد شريف الاقصي، صهيونيست ها را ترغيب مي كند تا دست به جنايات بيشتري بزنند و در آينده نزديك براي ويران كردن اين مسجد و ساخت هيكل خيالي سليمان به جاي آن اقدام كنند.
شيخ النابلسي از فلسطيني ها خواست تا براي حمايت از فلسطين و قدس شريف و مسجد مبارك الاقصي اين قبله نخست مسلمانان تلاش بيشتري كنند.

** ادامه جنايات صهيونيست ها ديگر قابل تحمل نيست
شيخ احمد قبلان هم در خطبه هاي نماز جمعه در مسجد امام حسين(ع) در منطقه برج البراجنه در ضاحيه جنوبي بيروت تاكيد كرد كه ادامه جنايات وحشيانه صهيونيست ها عليه مقدسات اسلامي و مسيحي و حمله هاي آنها عليه مسجد مبارك الاقصي و قدس شريف ديگر قابل تحمل نيست و سران برخي كشورهاي عربي و اسلامي كه به جاي دفاع از قدس و مسجد الاقصي مرتكب كشتار ملت ها در يمن، عراق، ليبي و سوريه شده اند بايد از خودشان خجالت بكشند.
وي اظهارداشت : انتظار مي رود همه كشورهاي عربي و اسلامي با تغيير رويكردها و گرايش هاي خود، براي نجات قدس شريف ومسجد مبارك الاقصي و براي پيروزي ملت مظلوم فلسطين تلاش كنند.

** صدور بيانيه هاي ضعيف محكوميت ديگر كافي است
سيد جعفر فضل الله نيز درخطبه هاي نماز جمعه در مسجد الامامين الحسنين(ع) در منطقه حاره حريك ضاحيه جنوبي بيروت اظهارداشت: هفته گذشته شاهد تجاوزهاي مستمر عليه مسجد الاقصي بوديم كه حتي از جنايات صهيونيست ها در آتش زدن اين مسجد مبارك در سال 1969 بدتر بود.
وي خاطرنشان كرد: صهيونيست ها اين جنايات را همزمان با اعلام آشكار نيت خود براي يهودي سازي قدس ، تقسيم زماني و مكاني مسجد الاقصي و اخراج فلسطيني ها از قدس و نابودي اين مسجد مبارك و ساخت هيكل خيالي به جاي آن مرتكب شده اند.
اين عالم لبناني تصريح كرد: بارديگر شاهد بيانيه هاي بسيار ضعيف محكوميت ها ، هشدارها و وعده ها از سوي برخي كشورها و طرف هاي عربي بوديم كه هرگز متناسب با جنايات و تجاوزهاي صهيونيست ها نيست.
سيد جعفر فضل الله اظهارداشت: هرگز شاهد اقدامي بزرگتر از اين بيانيه هاي بسيار ضعيف از سوي كشورهاي عربي در تاريخ درگيري هاي با صهيونيست ها نبوده ايم اما امروز اين ترس وجود دارد كه سكوت مستمر عربي و اسلامي با سرنوشت فلسطين و فلسطيني ها بازي كند.
وي گفت: تعدادي كم امروز به نيابت از امت هاي عربي و اسلامي در مقابل صهيونيست هاي متجاوز و اشغالگر از مسجد الاقصي دفاع مي كنند در حالي كه برخي كشورهاي عربي و اسلامي به جاي متحد شدن در مقابل دشمن اصلي ، اولويت ها و دشمنان خود را به نفع طرح هاي استكباري و صهيونيستي تغيير داده اند.
اين عالم لبناني افزود: امروز دشمنان امت هاي عربي و اسلامي ، همپيمان برخي كشورهاي عربي شده و با هواپيماهاي خود سرزمين هاي عربي و اسلامي را بمباران و زنان ، مردان و كودكان را قتل عام مي كنند.
سيد جعفر فضل الله تاكيد كرد: آنچه امروز در فلسطين جريان دارد، حجت را بر امت تمام كرده است و بايد با كنار گذاشتن اختلافات سياسي و مذهبي براي متوقف كردن همه جنگ هايي كه به ضرر حال و آينده مسلمانان هستند، اقدام كنند.
وي خاطرنشان كرد: در گذشته تنها فلسطين محور درگيري ها بود اما امروز توطئه هاي استكباري جنگ هايي جديد و آتش فتنه هاي داخلي را در برخي كشورهاي عربي شعله ور كرده است و اين تاريخ به ما مي آموزد كه بايد مراقب توطئه هاي دستگاه هاي امنيتي و سياست هاي كشورهاي استكباري باشيم.
اين عالم لبناني تصريح كرد:ملت ها بعداز پيروزي هاي مستمر لبنان وفلسطين در مقابل دشمن صهيونيستي از وابستگي هاي مذهبي و طايفه اي خود عبور كردند و متحد شدند و برهمين اساس قدرت ها به حركت در آمدند تا فتنه اي جديد ايجاد و اين اتحاد را متلاشي كنند.

** مسجد الاقصي با وجود خيانت هاي برخي كشورهاي عربي پيروز است
شيخ ماهر حمود از عالمان برجسته اهل سنت لبنان هم تاكيد كرد: مسجد مبارك الاقصي امروز با وجود خيانت و خلف وعده و جهل برخي كشورهاي عربي ، مقاومت مي كند و پيروزاست.
شيخ ماهر حمود درخطبه هاي نماز جمعه اين هفته در شهر صيدا در جنوب لبنان اظهار داشت: هنگامي كه صهيونيست ها در سال 1969 مسجد الاقصي را به آتش كشيدند، گولدا ماير نخست وزير وقت رژيم صهيونيستي گفت كه شب ها را از ترس واكنش كشورهاي عربي سپري مي كردم اما وقتي كه صبح ها از خواب برمي خاستم و واكنشي صورت نمي گرفت، دريافتم كه اين امت عربي خواب است و ما هركاري كه مي خواهيم، مي توانيم انجام دهيم.
وي خاطرنشان كرد: بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي امروز نمي تواند اين گونه سخن بگويد زيرا در قدس و مسجد الاقصي، پسران و دختران ، زنان و مردان و مدافعان اين مسجد مبارك حاضر هستند و در مقابل توطئه ها با همتي بلند و اراده اي قوي ايستاده و با دندان ، سنگ و حنجره هايشان مبارزه مي كنند.
دبيركل اتحاديه جهاني علماي مقاومت تصريح كرد: امروز درغزه و در تونل هاي زيرزميني موشك ها آماده هستند تا هر نقطه اي از فلسطين اشغالي را هدف بگيرند و در لبنان هم مقاومت آماده است تا وارد نبردي بي سابقه با دشمن صهيونيستي شود.
شيخ ماهر حمود گفت: محاسبات اسراييل كه در گذشته با دو انتفاضه ملتي بيدار مواجه شده و امروز هم آماده آغاز انتفاضه هاي سوم و چهارم است، تغيير كرده است.
اين عالم برجسته اهل سنت لبنان افزود: امروز ديگر سال 1969 ميلادي نيست و رژيم صهيونيستي شكست هاي دردناكي را در جنگ هاي متعدد از مقاومت لبنان و غزه متحمل شده است.
وي اظهارداشت: امروز اوضاع به طور كلي تغيير كرده و ملت و مقاومت شرافتمند فلسطين تاكيد مي كنند كه به خيانت عربي توجهي ندارند و فتنه هايي كه در كشورهاي عربي ايجاد شده تاثيري در عزم و قدرت آنها براي حركت به جلو ندارد.
دبيركل اتحاديه جهاني علماي مقاومت خاطرنشان كرد: شايد توطئه آمريكايي – اسراييلي وعربي در نابود كردن كشورهاي عربي به ويژه عراق ، سوريه و ليبي موفق بوده و سازمان هاي امنيتي آمريكا و غربي هم با ايجاد گروه هاي تكفيري تروريست با نام ها و شكل هاي مختلف توانسته اند بيشتر توطئه هاي خود را عملي كنند اما در نابود كردن اراده شرافتمندان و نيروهاي مقاومت و اهل ايمان موفق نبوده اند.
شيخ ماهر حمود تاكيد كرد: مسجد مبارك الاقصي امروز با وجود خيانت و خلف وعده و جهل برخي كشورهاي عربي ، مقاومت مي كند و پيروزاست.
اين عالم برجسته اهل سنت در بخش ديگري از خطبه هاي نماز جمعه تصريح كرد: امروز موقعيت سياسي و نظامي نتانياهو در مقايسه با گولدا ماير بسيار قوي تر است و در اتاق عمليات مشترك در اردن « الموك» برخي كشورهاي عربي و اسراييل حاضر هستند و درصدد نابود كردن سوريه هستند.
« گولدا ماير با مقاومت فلسطين و سه نه عريي « نه صلح ، نه اعتراف و نه مذاكرات» مواجه بود و اين روياها را هم به خواب نمي ديد، امروز نتانياهو توافق هاي امضا شده كمپ ديويد، اوسلو و وادي عربه را در اختيار دارد و نمي توان كتمان كرد كه بزرگتر از اين ها توافق هايي زشت تر اما اعلام نشده با كشورهاي عرب حوزه خليج فارس دارد».
وي تاكيد كرد كه نتانياهو با وجود همه اين ها نمي تواند از خطوطي كه امروز ما را در موقعيتي قوي تر قرار داده است، عبور كند.
شيخ ماهر حمود همچنين به تصميم تركيه براي زيارت مسجد الاقصي توسط حجاج اشاره كرد و گفت: اگر اهالي قدس اين تصميم را حمايت از مقاومت خود بدانند، الحمد لله اما اگر صهيونيست ها از آن استقبال كنند بايد آن را رد كرد و در هر صورت تصميم گيري برعهده اهالي قدس شريف است.
اين عالم برجسته اهل سنت، صدور فتواهاي مشكوك را كه مدعي است به بهانه اختلاط با مردان، زنان نمي توانند در دفاع از مسجد الاقصي مشاركت كنند، محكوم و تاكيد كرد: اين فتواها بر اصول و مفاهيم واقعي اسلام استوار نيستند و با هدف خدمت به همپيماني آمريكا ، اسراييل و برخي كشورهاي عربي صادر شده اند.

** هشدار امامان جمعه صيدا به حاكمان عرب
براساس اين گزارش ، امامان جمعه در شهر صيدا و اردوگاه عين الحلوه در جنوب لبنان هم سكوت پادشاهان و اميران كشورهاي عربي را در قبال تجاوزها و حمله هاي اهانت آميز و روزانه صهيونيست ها عليه مسجد الاقصي محكوم كرده و خواستار جلوگيري از اين تجاوزهاي دشمن شدند.
امامان جمعه شهر صيدا با درخواست از سازمان ملل و كشورهاي بزرگ براي دخالت فوري و جلوگيري از جنايات دشمن صهيونيستي، خطاب به اميران و پادشاهان عرب تاكيد كردند كه تا دي نشده براي حمايت و ياري مسجد الاقصي اقدام كنند زيرا تاريخ به هيچ كس رحم نمي كند.
خاورم ** 1324

سرخط اخبار جهان