۱۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۳:۳۱
کد خبر: 81754905
T T
۰ نفر
جلب مشاركت كوهنوردان براي حفظ محيط زيست كوهستان ضروري است

بيرجند - ايرنا - سرپرست جديد هيات كوهنوردي خراسان جنوبي گفت: جلب مشاركت كوهنوردان در شناسايي و ريشه يابي تهديدات وارده بر محيط زيست كوهستان و هم انديشي براي ارائه راهكارها و اجراي فعاليت هاي اصلاحي و بهسازي ضروري است.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومي اداره كل حفاظت محيط زيست خراسان جنوبي، پرويز آرامنش در آيين معارفه خود افزود: با توجه به شرايط كاري ماموران اجرايي و محيط بانان حفاظت محيط زيست آنان رابطه تنگاتنگي با ورزش كوهنوردي دارند.
آرامنش مديركل حفاظت محيط زيست استان خراسان جنوبي را نيز بر عهده دارد.
وي ابراز اميدواري كرد كه از اين فرصت پيش آمده نهايت استفاده در حمايت و حفاظت هرچه بيشتر از محيط زيست بشود.
وي گفت: تقويت مسئوليت اجتماعي و همسوسازي گروه‌ها و تشكل هاي كوهنوردي در پيگيري مسائل مرتبط به محيط زيست كوهستان تاثيرگذار است.
وي بر استفاده از ظرفيت هاي علمي و تخصصي موجود (نظير دانشگاه) و علاقه مندان به طبيعت در پيگيري مسائل محيط زيست كوهستان و رفع نيازهاي فرهنگي و آموزشي و ظرفيت سازي دست اندركاران امور مرتبط با حفظ محيط كوهستان تاكيد كرد.
آرامنش اضافه كرد: مهمترين مسائلي كه بايستي مورد توجه قرار گيرد، فرهنگ سازي و آموزش محيط زيست در بين اقشار مختلف جامعه براي بهبود آن است.
وي ادامه داد: كوهنوردان به عنوان يكي از گروههاي تاثيرگذار در جامعه مي توانند به عنوان همياران افتخاري محيط زيست در راه حفظ و اعتلاي فرهنگ محيط زيستي كنند.
آرامنش بيان كرد: هيات كوهنوردي؛ هياتي بسيار پركار و سنگين است و براي ترويج اين رشته با نشاط ميدان خدمت را نبايد خالي گذاشت.
به گفته وي به طور حتم بايد با آسيب‌شناسي و آناليز در اين رشته موفق‌تر عمل كنيم و در اين راه از ظرفيت ورزشكاران و پيشكسوتان به‌ عنوان پايه و پشتيبان ورزش استفاده شود. ك1
2047/