۱۷ شهریور ۱۳۹۴، ۹:۲۱
کد خبر: 81751760
T T
۰ نفر
حضور ایران در پروژه های نفتی آمریكای جنوبی

تهران - ایرنا - مدیرعامل نفت و گاز گروه مپنا گفت: با رفع تحریم ها امكان فعالیت این گروه در طرح های صنعت نفت مناطقی مانند آمریكای جنوبی و آسیای مركزی فراهم خواهد شد.

وحید معیر روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، در خصوص حضور در پروژه های صنعت نفت در خارج از كشور، اظهار داشت: مپنا در مناقصات بین المللی حوزه نفت وگاز در خارج از كشور بارها شركت كرده اما متاسفانه به علت تحریم، ما را كنار گذاشته اند.
وی با اشاره به تغییر شرایط پس از رفع تحریم ها، گفت: برخی شركت های مهندسی پیش از این، در ونزوئلا كار كرده و تجربه كار در آن منطقه را دارا هستند، بنابراین می توانیم در آمریكای جنوبی كار كنیم.
مدیرعامل نفت و گاز گروه مپنا اضافه كرد: در كشورهای خاورمیانه از جمله عراق نیز بازار خوبی وجود دارد و می توان در بخش های پایین دستی صنعت نفت این كشور مشاركت داشته باشیم.
معیر خاطرنشان كرد: در بخش های بالادستی و پایین دستی صنعت نفت عمان نیز زمینه های فعالیت وجود دارد و در پساتحریم می توان به آنها توجه كرد.
مدیرعامل نفت و گاز گروه مپنا، ادامه داد: فرصت هایی نیز برای حضور در كشورهای آسیای مركزی وجود دارد كه با تسهیل شرایط در پساتحریم، امكان فعالیت در آنها فراهم خواهد شد.
وی افزود: تركمنستان می تواند بازار خوبی برای حضور شركت های ایرانی باشد به طوری كه هم در بخش طرح های خشكی و هم طرح های دریایی می توان همكاری داشت.
پس از پیشرفت مذاكرات هسته ای و احتمال رفع تحریم ها در ماه های آینده مذاكراتی میان شركت های خارجی و ایرانی انجام شده كه براساس آن امكان فعالیت شركت های ایرانی در پروژه های خارج از كشور فراهم خواهد شد.
اقتصام(4)2022**1558
۰ نفر