۱۶ شهریور ۱۳۹۴، ۱۴:۰۱
کد خبر: 81750884
T T
۰ نفر
قيام يوم الله هفدهم شهريور عامل تسريع كننده پيروزي انقلاب اسلامي

زنجان - ايرنا - شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي در آستانه سي و هفتمين سالروز هفدهم شهريور بيانيه اي را با عنوان يوم‌الله هفدهم شهريور عامل تسريع‌ كننده پيروزي انقلاب اسلامي، منتشر كرده است.

در اين بيانيه كه تصوير آن روز دوشنبه در اختيار ايرنا زنجان قرار گرفت، از اين روز به عنوان جمعه خونين ياد شده و آمده است: هفده شهريور يادآور ايثار و از جان‌گذشتگي شهدايي است كه با نثار خون خود، ميدان ژاله را ميدان تحقق دلاورمردي و رشادت‌هاي تاريخي و تاريخ‌ساز خود تبديل كردند كه تا روزگار باقي است نام آنان بر تارك تاريخ اين مرز و بوم به عنوان نگهبانان انقلاب اسلامي و پيشگامان و پيشتازان فجرآفرين 57 خواهد درخشيد.
اين بيانيه افزوده است: 37 سال قبل درست درچنين روزهايي مردم كشور ما در گير و دار چند راهپيمايي بزرگ بر ضد حكومت ستمشاهي و ديكتاتوري پهلوي بودند كه در نهايت حادثه خونين قيام 17 شهريور در ميدان ژاله سابق تهران به دست گارد دژخيمان ارتش رژيم خود كامه پهلوي رخ داد و عاشوراي حسيني بار ديگر در شهريور ايران اسلامي تكرار شد و ميدان ژاله به خون نشست و ميدان شهدا نام گرفت.
در اين بيانيه گفته شده است: هفدهم شهريور 57 فرزندان ملت با يقين و باورمندي به هدف‌هاي مقدس و الهي و بلندشان، در كربلاي ژاله در محاصره دشمن قرار گرفتند و در ميدان ژاله، باران سرب و گلوله بود كه بر سر ميهمانان خدا فرو مي‏‌ريخت؛ آنان كه از آزمون رمضان، پارسا و پاكيزه گذشتند و به شكرانه اين نعمت، نماز فطر و شكر را با هم به جاي آوردند.
اين بيانيه ادامه مي دهد: مردم پاكدلي كه در واقعه هفده شهريور، جان خويش را سپر بلاي انقلاب و اهداف والاي آن كردند مجاهداني غيور بودند كه ايمان در دل‏‌هايشان راه يافته بود؛ شيردلاني كه نه براي دنيا بلكه براي وعده‏‌هاي الهي و رضاي حضرت حق به پا خاستند و جلوي ستم پهلوي ايستادند.
در بخش ديگري از اين بيانيه آمده است: سلام بر حماسه‏‌سازان 17 شهريور كه عاشقانه شربت شهادت نوشيدند و مشتاقانه به ديدار پروردگارشان شتافتند. درود بر جوانان پاكدل و شير زنان دريادل، كه روز خونين كربلاي 17 شهريور 57 را به روز آغاز سقوط رسمي و علني رژيم سفّاك ستمشاهي پهلوي تبديل كردند و به درستي 17 شهريور، غريو خونين عاشقان شهادت، طاغوت‏‌شكن و تاريخ‏‌ساز شد و به عنوان عامل تسريع‌كننده در روند شكل‌گيري و پيروزي انقلاب اسلامي در بهمن 1357 نقش تعيين‌كننده‌اي ايفا كرد.
در پايان اين بيانيه ضمن تاكيد بر اينكه هفدهم شهريور 57 برگي غرورآفرين از دفتر انقلاب اسلامي ايران است آمده است: تاريخ حيات انسان بر كره خاك از هابيل تا حسين و از حسين تا آخرين شهيد، روزهاي خونين بسياري دارد و خواهد داشت و تاريخ انقلاب ما عاشوراهاي بسيار به خود ديده است و هفدهم شهريور يكي از آن روزهاست كه چون قطره‏‌هاي خون بر برگ‏‌هاي تقويم انقلاب ماندگار شده‏‌اند؛ خوني كه با گذشت زمان نمي‏‌خشكد و از جوشش نمي‏‌افتد.
شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان زنجان از عموم امت حزب‌ الله و شهيدپرور به خصوص مردم شريف و بزرگوار زنجان خواسته است تا با حضور در مراسم 17 شهريور، ضمن زنده نگاه داشتن ياد و خاطره شهدا گلگون‌ كفن انقلاب اسلامي با آرمان‌هاي شهدا و امام شهدا تجديد ميثاق نموده و گذشته پرافتخار را به عنوان چراغ راه آينده خود قرار دهند و با بزرگداشت اين‌گونه ايام‌الله و زنده نگه‌داشتن پيام‌هاي جاودانه و راهگشاي آن، كشور و نظام خود را از گزند حوادث و بلاياي فتنه‌هاي آخرالزمان حفظ و انقلاب اسلامي خود را بيمه كنند.
596/6085

سرخط اخبار استان‌ها