۳۰ مرداد ۱۳۹۴، ۹:۴۹
کد خبر: 81727751
T T
۰ نفر
تیم های ملی كاراته نوجوانان و جوانان ایران قهرمان جام صلح و دوستی شدند

ارومیه - ایرنا - تیم های ملی نوجوانان و جوانان ایران با كسب 33 مدال رنگارنگ قهرمان یازدهمین دوره مسابقات بین المللی كاراته جام صلح و دوستی ارومیه شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا مسابقات نوجوانان و جوانان این دوره از مسابقات كه از روز گذشته در دو بخش كمیته و كاتا با حضور 232 كاراته كا در سالن شش هزار نفری غدیر ارومیه برگزار شد.
در نخستین روز این رقابتها تیم های ملی نوجوانان و جوانان جمهوری اسلامی ایران موفق به كسب 10 مدال طلا ، 11 نقره و 12 برنز شدند.
تیم ملی آذربایجان با كسب 2 مدال طلا ، یك نقره و 5 مدال برنز و مجموع هشت مدال نایب قهرمان شد و تیم كویت با یك طلا ، یك نقره و پنج برنز و مجموع هفت مدال در جایگاه سوم ایستاد.
در مجموع تیم ایران با 122 امتیاز ، آذربایجان با 44 امتیاز و كویت با كسب مجموع 19 امتیاز به ترتیب مقام های اول تا سوم را كسب كردند.
در بخش انفرادی نیز در كاتای انفرادی نوجوانان رومان حیدرف و حسن رستمف از جمهوری آذربایجان اول و دوم شدند و سوم مشترك به بهنام براتی و دانیال نواب صفوی از ایران رسید.
در كاتای انفرادی جوانان محمد ابوالحسن از كویت به مقام اول رسید،‌ امیررضا غریبی از ایران مقام دوم را كسب كرد و دانیال نصیریان از ایران به همراه سعید آلتانركافر از كویت سوم مشترك شدند.
تیم های ایران، كویت ب و كویت الف نیز به ترتیب مقام های اول تا سوم كاتای تیمی را به خود اختصاص دادند.
در بخش كومیته انفرادی جوانان و در وزن منفی 55 كیلوگرم علی مسكینی از ایران ، در وزن منفی 61 كیلوگرم امیر رضا میرزایی از ایران، در وزن منفی 68 كیلوگرم الیاس محمد زاده از ایران، در منفی 76 كیلوگرم مهدی قراری زاده از ایران و در وزن مثبت 67 كیلوگرم نیز سیدرضا خوشكلام از ایران رتبه های اول را كسب كرده و مدال طلا به گردن آویختند.
تیم ملی ایران در وزن های پنجگانه رقابت های جوانان نیز چهار مدال طلا به گردن آویخت و یك مدال طلای دیگر به جمهوری آذربایجان رسید.
در وزن منفی 52 كیلوگرم محمدرضا امیری از ایران اول شد،‌ در وزن منفی 57 كیلوگرم مدال طلا به همت بخشعلیف از جمهوری آذربایجان رسید، در وزن منفی 63 كیلوگرم بحیی شهگل از ایران مقام قهرمانی را به دست آورد،‌ در وزن منفی 70 كیلوگرم هادی طاهر پور از جمهوری اسلامی ایران گردن آویز طلا را به گردن آویخت و در وزن مثبت 70 كیلوگرم آرمین شكوری از ایران قهرمان شد.
در این دوره از رقابتها 300 كاراته كا از كشورهای جمهوری آذربایجان ، تركیه ، عراق ، ایران ، افغانستان و فرانسه حضور دارند و تیم ملی ایران با 80 كاراته كا در تمام رده های سنی حضور یافته است.
جایزه 30 هزار دلاری برای این رقابتها در نظر گرفته شده كه به نفرات اول تا سوم تعلق می گیرد.
تیم های تركیه، آذربایجان و فرانسه با نفرات عنوان دار و اصلی خود در این رقابتها شركت كرده اند.
30 داور ایرانی و بین المللی قضاوت این رقابتها را بر عهده دارند.
7126/2093/ 6075
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش