۲۴ مرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۲۶
کد خبر: 81719888
T T
۰ نفر
برگزاري 400 برنامه فرهنگي در دهه كرامت در مساجد استان

اردبيل – ايرنا- مسوول دبيرخانه كانون هاي مساجد استان اردبيل از برگزاري 400 برنامه فرهنگي معنوي در مساجد استان در دهه كرامت خبر داد.

به گزارش ايرنا، نادر سقا روز شنبه در نشست خبري ستاد بزرگداشت دهه كرامت گفت: اين دهه از 25 مرداد ماه با برنامه هاي متنوعي در مساجد استان آغاز شده و همزمان با ميلاد امام رضا(ع) به اوج خود خواهد رسيد.
وي روز ملي امامزادگان، روز بزرگداشت شاهچراغ و عيد ميلاد امام رضا ع را از عناوين روزهاي دهه كرامت برشمرد و از هماهنگي با دستگاه هاي اداري مرتبط براي برگزاري آئين هاي ويژه دهه كرامت در استان خبر داد.
وي با گراميداشت تقارن هفته جهاني مسجد با دهه كرامت افتتاح هشت كانون فرهنگي هنري در مساجد استان،برگزاري نمايشگاه خوشنويسي و آثار گرافيكي،مسابقات فرهنگي هنري اصناف و بازاريان،فضاسازي شهرها،سخنراني ائمه جمعه شهرهاي استان در بين الصلاتين با موضوع امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) را برنامه هاي دهه كرامت در استان برشمرد.
او اظهار داشت: ليستي از افرادي از مناطق محروم و روستايي استان كه تاكنون مشرف به زيارت حرمين امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) نشده اند تهيه شده و براي عزيمت آنها به اماكن مقدسه مذكور در دهه كرامت تلاش مي شود.
سقا همچنين از برگزاري جشن هاي رضوي در دهه كرامت در 80 كشور مختلف به ويژه در ممالك مسلمان با شركت عاشقان و دلباختگان معصومين ع خبر داد.
وي با اعلام اينكه سابقه جشن هاي رضوي به سال 81 در خراسان برميگردد اظهار داشت: ستاد بزرگداشت دهه كرامت در كشور به منظور هدايت و ساماندهي آئين هاي مردمي از سال 87 شكل گرفته و همه ساله به همين مناسبت فعاليت مي كند.
7124/6016

سرخط اخبار استان‌ها