۲۳ مرداد ۱۳۹۴، ۹:۱۷
کد خبر: 81718581
T T
۰ نفر
مسابقات قرآن،عترت و نماز دانش آموزان دختر كشور در مشهد پايان يافت

مشهد-ايرنا- سي و سومين دوره مسابقات قرآن،عترت و نماز دانش آموزان دختر سراسر كشور در مشهد با معرفي نفرات برتر به كار خود پايان داد.

ميكائيل باقري، رييس اداره قرآن، عترت و نماز اداره كل آموزش و پرورش خراسان رضوي روز جمعه در حاشيه آيين اختتاميه اين دوره از مسابقات به خبرنگار ايرنا گفت: در اين دوره از مسابقات 400 دانش آموز دختر برگزيده از دوره تحصيلي متوسطه اول و دوم و دانش آموزان استثنايي از 32 استان كشور شركت داشتند.
وي اظهار كرد: 12 دانش آموز منتخب و برتر از هر استان براي شركت در اين دوره از رقابت ها از 21 مرداد ماه جاري در مشهد حضور داشتند كه در پايان رقابتها ،نفرات برتر كشوري برگزيده شدند.
وي بيان كرد: مجموعا 60 دانش آموز برتر در هر رشته و پايه به عنوان دانش آموز برتر سي و دومين دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان دختر كشور انتخاب شده اند.
اين مسوول گفت: اين دانش آموزان در دو رشته حفظ و قرائت با يكديگر به رقابت پرداختند.
سي و سومين دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان پسر كشور نيز از 15 تا 18 مرداد ماه در مشهد با حضور 800 دانش آموز منتخب از سراسر كشور در چهار رشته قرائت قرآن، حفظ قرآن، اذان و مداحي برگزار شد.
گفتني است در مسابقات پسران 32 داور و در بخش دختران 16 داور كشوري و بين المللي كار داوري را بر عهده داشته اند كه در بخش پسران 120 دانش آموز و در بخش دختران 60 دانش آموز برگزيده انتخاب شدند.
استان خراسان رضوي داراي 50 دارالقرآن و 114 مدرسه قرآن است كه در طول تابستان 40 دارالقرآن و 85 مدرسه قرآن فعاليت خود را براي ارائه آموزش به دانش آموزان علاقمند ادامه داده اند.ك/3
7496/1352/1211
۰ نفر