۲۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۳:۴۶
کد خبر: 81679968
T T
۰ نفر

140 واگن جدید مترو پایتخت در دست ساخت است

۲۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۳:۴۶
کد خبر: 81679968
140 واگن جدید مترو پایتخت در دست ساخت است

تهران - ایرنا - معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران از افزوده شدن 140 واگن جدید به قطار شهری پایتخت در آینده خبر داد و گفت: این واگون ها در قالب 20 رام قطار در كارخانه واگن سازی متروی تهران در حال ساخت است.

سید جعفر تشكری هاشمی به زمان تحویل یا بهره برداری از این واگن ها اشاره ای نكرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران، تشكری هاشمی افزود: باآماده سازی و ورود این واگن ها به خطوط مترو روزانه افزون بر 500 هزار نفر به ظرفیت جابجایی ناوگان ریلی تهران افزوده می شود.

وی گفت: به رغم مشكلات ایجاد شده به دلیل تحریم‌ها برای تولیدكنندگان و سازندگان داخلی و محدودیت‌های ناشی از آن شركت‌های داخلی با قرار دادن دستور كار موفق به بومی‌سازی صنعت واگن سازی قطار شهری در كشور شدند.

تشكری هاشمی افزود: در راستای بومی‌سازی صنعت مترو از جمله تولید واگن مترو، گام‌های مؤثری برداشته شده و در ساخت واگن‌های مترو با فناوری بالا به خودكفایی رسیده‌ایم و نیاز به واردات واگن از دیگر كشورها به شدت كاهش یافته است.

وی تاكید كرد: نیاز آینده متروی تهران به سه هزار دستگاه واگن جدید ویژه قطار شهری است و آمادگی برخی كلان‌شهرها برای افتتاح یا تجهیز خطوط مترو، فرصت بسیار مناسبی برای صنعت‌گران داخلی است تا با تمام توان نیاز بازار داخلی را تأمین كنند.

معاون شهردار تهران تصریح كرد: در ساخت واگن‌های مترو با فناوری بالا به خودكفایی 60 درصدی رسیده‌ایم و از میانگین 60 درصد خروج ارز برای واردات واگن مترو به كشور جلوگیری شده است.

وی با بیان اینكه هدف ما دست‌یابی به ظرفیت صد در صدی است گفت: امروز در احداث ایستگاه ها و ساخت تونل‌های مترو با استفاده از توان متخصصان داخلی به خودكفایی كامل دست پیدا كرده ایم.

وی باا بیان این كه حمل و نقل شهری از مهم‌ترین بخش‌های اقتصاد شهری محسوب می شود تصریح كرد: توسعه این صنعت تأثیر فراوانی بر متغیرهای اقتصاد كلان همچون تولید و اشتغال دارد.

تشكری هاشمی افزود: برای رسیدن به استقلال صنعتی، در صنعت مترو باید به تولیدكنندگان داخلی كمك و از آن ها حمایت كنیم.

معاون شهردار تهران با تأكید بر این كه در جریان ساخت هر خط مترو، هزاران شغل مستقیم و ده ها هزار شغل غیرمستقیم ایجاد می‌شود خاطرنشان كرد: صنعت مترو فرصت بی ‌بدیلی در راستای اشتغال زایی در كشور محسوب می‌شود.

تهرام/7561/1831
۰ نفر