۲۰ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۵۸
کد خبر: 83902592
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قیمت هر رام قطار مترو یک میلیون دلار است

۲۰ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۵۸
کد خبر: 83902592
قیمت هر رام قطار مترو یک میلیون دلار است

تهران- ایرنا- رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر بومی سازی ساخت قطارهای مترو گفت: برای خرید هر قطار یک میلیون دلار پول نیاز است که اگر آن را ضرب در ارز نیمایی کنیم، برای تولید هر قطار ملی چهار تا ۵ هزار میلیارد تومان بودجه می‌خواهیم.

به گزارش ایرنا، محسن هاشمی روز دوشنبه در مراسم رونمایی از دستاوردهای طراحی و ساخت قطار ملی که به صورت برخط برگزار شد،‌ افزود: بودجه باید بطور تدریجی برای ساخت قطار تزریق شود به همین دلیل از دولت و شهرداری می‌خواهم که از همین حالا قراردادهای ساخت قطارهای ملی بیشتر را آماده کنند تا بتوانیم این قطار را به تولید انبوه برسانیم.  

وی با بیان اینکه امروز شاهد بالندگی متروی تهران به عنوان نماد خودکفایی هستیم، گفت: مترو متشکل از ۲ بخش ساختمانی و تجهیزات است که معمولا ۵۰ درصد هزینه‌ها صرف امور ساخت و ساز می‌شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در سال‌های اخیر مهندسان ایرانی در بخش تجهیزات ثابت همچون تهویه و غیره به خودکفایی رسیدند گفت: مشکل ما تجهیزات متحرک است و هنوز سرعت خودکفایی خوب نیست چرا که معمولا تأمین مالی پروژه‌ها به سمت فاینانس سوق داده می شد و این مسئله سبب شد که عمدتا این تجهیزات از خارج کشور وارد شود.

هاشمی اظهار امیدواری کرد تا پایان امسال یک رام قطار ملی وارد ناوگان حمل و نقل شود.

به گزارش ایرنا، مراسم رونمایی از دستاوردهای طراحی و ساخت قطار ملی مترو صبح امروز که با حضور شهردار تهران، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، رئیس جهاد دانشگاهی و معاونین شهردار و اعضای شورا برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha