۱۳ تیر ۱۳۹۴، ۸:۴۹
کد خبر: 81669625
T T
۰ نفر
آیین بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی كویت در قم برگزار شد

قم- ایرنا - آیین بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی در كشور كویت، جمعه شب با حضور خانواده های معظم شهدا و قشرهای مختلف مردم در مسجد چهارمردان قم برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این آیین كه علاوه بر خانواده های معظم شهدا و قشرهای مختلف مردم، مسوولان، نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان بیوت مراجع معظم تقلید و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) حضور داشتند، یكی از استادان حوزه علمیه قم در سخنانی ضمن محكوم كردن كشتار شیعیان كویت، اظهار كرد: تروریسم پدیده شومی است كه در روزگار فعلی دامن گیر كشورهای منطقه شده است.

حجت الاسلام علی نظری منفرد با اشاره به تكفیری ها، آنها را نیز یك پدیده شوم توصیف كرد و افزود: افرادی كه خود را مسلمان می دانند در این كشورها جنایت آفرینی می كنند.

وی با تاكید بر اینكه هیچ مكتب و مذهبی این قبیل جنایات را نمی پذیرد، بیان كرد: جانیان و جنایت كارانی كه این اعمال را مرتكب می شوند، بدون آنكه بدانند كه چه كسانی به خاطر عمل تروریستی آنها به شهادت می رسند، بدون حساب و كتاب خود را در میان جمعیت منفجر می كنند.

استاد حوزه علمیه قم گفت: اینكه در ماه مبارك رمضان در خانه خدا افرادی با زبان روزه و در حال ادای فریضه الهی، ناجوانمردانه به شهادت برسند، برای هیچ مكتب، مذهب و آیینی و هیچ انسان با شعور و خردمندی قابل پذیرش نیست.

وی با اشاره به منشا و هدف اقدام های تروریستی از سوی تكفیری ها، اظهار كرد: استكبار جهانی پس از ناكام ماندن در توطئه های خود برای ممانعت از گسترش اسلام با توجه به اقبال مردم كشورهای غربی به اسلام اقدام به پرورش گروه های تروریستی كرده است.

نظری منفرد ادامه داد: یكی از انگیزه هایی كه غربی ها را وادار كرده كه مولود ناخلف خود یعنی تكفیری ها را به اسم اسلام بوجود آورند، این بوده كه مردم اروپا و غرب كه در حال بیداری هستند را نسبت به اسلام و شریعت بدبین و اسلامی خشن را به آنها معرفی كنند.

وی بیان كرد: بدون شك یكی دیگر از اهداف استكبار از پدید آوردن گروه های تروریستی تكفیری در آسیا و آفریقا ایجاد درگیری میان مسلمانان و به تحلیل بردن توان مقاومت و ایستادگی آنها در برابر دشمنان اسلام است.

استاد حوزه علمیه قم همچنین با اشاره به امنیت و ثبات موجود در كشور آن را یك نعمت بزرگ دانست و افزود: این نعمت به بركت هوشیاری رهبر معظم انقلاب و حضور فعال نیروهای مسلح در مرزها و داخل كشور است، لذا باید آن را حفظ كرد و قدر آن را دانست و برای تداوم آن در پیشگاه خداومند متعال دعا نمود.

جمعه پنجم تیرماه یكی از عوامل گروهك تروریستی داعش با حمله انتحاری به مسجد امام صادق (ع) در كشور كویت، 25 نفر از روزه داران را به شهادت رساند و بیش از 200 نفر از نمازگزاران را مجروح كرد.

2077/1175/7403
۰ نفر