۶ تیر ۱۳۹۴، ۱۳:۲۷
کد خبر: 81661235
T T
۰ نفر
طرح خانه ورزش روستايي در آذربايجان شرقي اجرا مي شود

تبريز - ايرنا - مديركل ورزش و جوانان آذربايجان شرقي گفت: طرح خانه ورزش و المپياد بزرگ ورزشي روستايي در استان اجرا مي شود.

به گزارش ايرنا، سيدمحمد شروين اسبقيان روز شنبه در نشست تخصصي هيات ورزش هاي روستايي و بازي هاي بومي و محلي استان اظهار كرد: بيش از 30 درصد جميعت استان را جامعه روستايي تشكيل مي دهد از اين رو نياز است برنامه خاصي براي ورزش اين قشر در استان تعريف شود.

وي در خصوص ايجاد خانه هاي ورزش روستايي افزود: اين خانه ها براساس اعلام استانداري و در روستاهايي كه مستعد در امر ورزش هستند ايجاد خواهد شد.

وي گفت: هدف از اجراي اين طرح افزايش سرانه فضاهاي ورزشي ، راه اندازي هيات هاي روستايي و بومي و محلي در سراسر استان، افزايش مشاركت هاي اجتماعي در اجراي برنامه هاي ورزشي، استعداديابي، غني سازي اوقات فراغت، مبارزه با اعتياد، ايجاد باشگاه هاي ورزشي در روستاها، توسعه بازي هاي بوم و محلي، توسعه ورزش همگاني و در نهايت توسعه ورزش قهرماني است.

اسبقيان افزود: برگزاري جشنواره بزرگ فرهنگي و ورزشي روستايي و بازي هاي بومي و محلي و استعداديابي نيز به منظور رونق ورزش در روستاها در برنامه كاري سال 94 ورزش استان قرار دارد.

وي اضافه كرد: در جشنواره ورزشي روستايي در شهرستان ها و بر اساس آمايش سرزمين و استعدادهاي منطقه، روستاييان در هشت تا 12 رشته ورزشي رقابت خواهند كرد و همين مسابقات عاملي براي ترويج ورزش و استعداديابي خواهد شد.

اسبقيان افزود: برگزاري كلاس هاي مربيگري و ارتقاء سطح مربيان نيز از نيازهاي ورزش روستايي است و اداره كل برنامه هايي در اين زمينه دارد.

وي اضافه كرد: استان در شاخص توسعه ورزش روستايي بر اساس اعلام وزارت ورزش و جوانان رتبه نخست كشوري را داراست و در تمامي شاخص ها نسبت به سال گذشته رشد صعودي دارد.

در اين نشست علي شكارلو رييس گروه توسعه ورزش روستايي و جليل خدايي رييس هيات ورزش روستايي و بازي هاي بومي و محلي استان گزارشي از برنامه هاي فرهنگي ورزشي روستايي و بومي محلي در سال 93 و نيازهاي ورزش روستايي را ارايه كردند.

7233/6183

سرخط اخبار استان‌ها