۲۵ خرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۳۹
کد خبر: 81647438
T T
۰ نفر
معاينات پزشكي و واكسيناسيون يكهزار زاير حج تمتع  قزوين در حال انجام است

قزوين-ايرنا- معاون بهداشت درمان و توانبخشي جمعيت هلال احمر استان قزوين گفت: معاينات پزشكي و واكسيناسيون زايران حج تمتع استان در حال انجام است.

فرزاد خونجوش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: معاينات پزشكي و واكسيناسيون يكهزار زاير حج تمتع استان از هفته گذشته در درمانگاه جمعيت هلال احمر استان آغاز شده است و خدمات مناسب با اين موضوع به مراجعه كنندگان ارايه مي شود.

وي اضافه كرد: هر ساله زايران و عوامل اجرايي كاروان‌ها پيش از اعزام براي تاييد سلامت جسمي توسط پزشكان معتمد هلال احمر معاينه و ويزيت مي‌شوند.

خونجوش، بيشترين تعداد حجاج امسال را از شهرستان قزوين و تاكستان ذكر كرد و ادامه داد: در حال حاضر امور معاينات پزشكي و واكسيناسيون تمام كاروان ها بجز يك كاروان صد نفره انجام شده و بقيه نيز تا پيش از آغاز ماه رمضان به پايان مي رسد.

وي ساعات ارايه خدمات به زايران حج تمتع استان را در درمانگاه هلال احمر از ساعت 8 صبح تا 22 عنوان كرد و گفت: در اين معاينات علاوه بر انجام آزمايش ها و ويزيت هاي رايج حجاج، در صورت نياز نوار قلب، اكو و تست ورزش نيز انجام مي شود كه در پايان نتايج معاينات به مركز پزشكي حج و زيارت اعلام خواهد شد.

معاون بهداشت درمان و توانبخشي جمعيت هلال احمر استان قزوين افزود: امسال سه نفر از پزشكان استان شامل دو مرد و يك زن بهمراه كاروان ها به مكه مكرمه اعزام مي شوند.

حج تمتع امسال با شعار حج، معنويت، بصيرت و همدلي اسلامي از اول شهريور ماه آغاز مي‌شود و 61 هزار و 500 زاير ايراني و دو هزار و 500 نفر به عنوان عوامل اجرايي به حج تمتع اعزام مي‌شوند.

7388/ 6128

سرخط اخبار استان‌ها