۱۸ خرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۱۳
کد خبر: 81638505
T T
۰ نفر
فرماندار: كاشان به تجاری سازی ایده های جوانان تحصیلكرده نیاز دارد

كاشان- ایرنا- فرماندار كاشان گفت: این شهرستان امروز به تجاری سازی ایده های جوانان تحصیلكرده احتیاج دارد.

به گزارش ایرنا ابوالفضل صدراییه روز دوشنبه در نشست با دكتر ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در دانشگاه كاشان به قدمت تاریخی هفت هزار و 500 ساله این شهرستان و پتانسیل های جمعیتی، علمی و صنعتی بودن این شهرستان اشاره و اظهار كرد: آنچه در بخش توسعه اقتصادی كاشان محور قرار گرفته در سه بخش گردشگری، صنایع نساجی، ریسندگی و بافندگی و تولید گلاب و عرقیات است.

وی با اشاره به بارقه های امید در دولت تدبیر و امید در یكسال گذشته در این عرصه ها افزود: رشد كاشان در بخش گردشگری، تولید 75 درصد فرش ماشینی كشور در این منطقه و گردش مالی بیش از دو میلیارد دلار این شهرستان در سال گذشته از مزیت های این منطقه است.

صدراییه تاكید كرد: كاشان در بخش خیرین در حوزه سلامت، بهداشت و مسكن و بویژه دانشگاه در كشور سرآمد است.

فرماندار كاشان ارتباط حوزه های گردشگری، فرش و دیگر عرصه های اقتصادی با شركت های دانش بنیان را در این شهرستان لازم دانست و گفت: با توجه به بسترهای مناسب و وضعیت مطلوب حوزه های علمی در كاشان و وضعیت رو به رشد منطقه شرایط مناسبی برای كمك دولت در زمینه شركت های دانش بنیان وجود دارد.

نماینده مردم كاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: كاشان دارای نیروی انسانی خوبی است و تعداد مدارس استعدادهای ویژه این منطقه یك سوم استان اصفهان است.

عباسعلی منصوری افزود: وجود مركز ملی نخبگان در كاشان الزامی است تا مشكل فارغ التحصیلان بیكار در این منطقه رفع شود.

3009/6021

سرخط اخبار استان‌ها