۵ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۳۹
کد خبر: 81623056
T T
۰ نفر
انتشار نخستین آلبوم تصویری گروه لیان

تهران- ایرنا- نخستین آلبوم تصویری از كنسرت گروه موسیقی « لیان » به سرپرستی محسن شریفیان، با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و از سوی شركت هنر اول منتشر شد.

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا، این آلبوم تصویری، مربوط به كنسرت گروه لیان است كه اردیبهشت 1393 در تالار وحدت تهران اجرا شد. این لوح فشرده (دی وی دی)، پس از مدت ها توانست مجوز انتشار دریافت كند و منتشر شود.

این اثر تصویری، 11 قطعه از آثار گروه لیان همچون «سی ناخدا»، «خلخال»، «نی مه»، «شروده» و «دریایی» به سرپرستی محسن شریفیان و خوانندگی آكا صفوی را در بر می گیرد.

هادی منوچهری با حركات آیینی، حمید اكبری، مرتضی پالیزدان، حسین سنگسر، مهدی شریفیان، محمود بردك نیا، وحید اسداللهی و پیام رونق نوازندگانی هستند كه محسن شریفیان و آكا صفوی را در این كنسرت همراهی كرده اند.

تدوین و كارگردانی این كنسرت برعهده احسان ضرغامی بوده است.

علاقه مندان برای تهیه این اثر به صورت نسخه اصلی می توانند به مراكز معتبر فروش محصولات فرهنگی و هنری سراسر كشور مراجعه نمایند.



** آنسامبل موسیقی پدرام فلسفی در نیاوران

آنسامبل موسیقی پدرام فلسفی، رپرتوار موسیقی اسپانیایی جمعه 15 خرداد ماه ساعت 19 در گالری شماره یك فرهنگسرای نیاوران اجرا می شود.

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، فلسفی به همراه اعضای گروه خود محسن ذوالقدر، مجید امانی و محمد حسین غریبی بنا دارد در ایام اجرا قطعاتی از موسیقیدانان شهیر اسپانیا همچون بوكرینی، الینیث، كرانادوس و رودریگو را برای علاقمندان به موسیقی كلاسیك اسپانیا بنوازد.

آنسامبل موسیقی پدرام فلسفی در آبان ماه 1393 تشكیل شد. حضور ویولونسل كه ایده جدیدی در این آنسامبل گیتار است؛ صدای خاص و بدیعی را به این موسیقی می‌بخشد. این برنامه اولین اجرای این گروه است كه با هدف اجرای آهنگسازان شاخص اسپانیایی به روی صحنه می‌رود.

پدرام فلسفی نوازنده گیتار كلاسیك (موسیقی فلامنكو) متولد 1357 در شمیران نوازندگی فلوت ، پیانو و گیتار را از سن هفت سالگی آغاز كرد از وی دعوت شد تا در سن 14 سالگی قطعات ساخته خود را در فستیوال فرهنگ و هنر ملل شهر سن خوزه ایالات متحده به اجرا در آورد.

پدرام بعد از پایان دبیرستان به همراه خانواده خود به شهر سانفرانسیسكو سفر كرد و با بالاترین بورس تحصیلی در كنسرواتوار این شهر پذیرفته شد. او تحصیلات آكادمیك خود را به مراحل عالی رساند و در حالیكه به طور همزمان موسیقی ایران و ساز سه تار را از محمود ذوالفنون آموخت فوق لیسانس خود را از دانشگاه سن فرانسیسكو دریافت كرد و در پی دعوتی كه از او برای همكاری با دانشگاه هنر تهران شد به ایران بازگشت و هم اكنون در حال تدریس گیتار در این دانشگاه است.

آنسامبل موسیقی پدرام فلسفی، رپرتوار موسیقی اسپانیایی جمعه 15 خرداد ماه ساعت 19 در گالری شماره یك فرهنگسرای نیاوران اجرا می شود و علاقمندان جهت تهیه بلیط می توانند به گیشه فرهنگسرا مراجعه نمایند.



** كنسرت گروه كهن در اصفهان

گروه موسیقی كهن كنسرت خود را در دستگاه «چهارگاه» و آواز «بیات اصفهان» در روزهای 7 و 8 خرداد در شهر اصفهان برگزار می كند.

كنسرت گروه موسیقی كهن به سرپرستی و آهنگسازی كامیار فانیان و خوانندگی مهدی امامی 7 و و 8 خرداد 1394 در تالار سوره حوزه هنری اصفهان برگزار می شود.

این كنسرت در دستگاه «چهارگاه» و آواز «بیات اصفهان» اجرا می شود. در این اجرا از دستگاه چهارگاه مقام گردانی هایی به آواز بیات اصفهان و سپس به چهارگاه انجام می شود.

مقام گردانی‌ها در این كنسرت تنها به آواز منحصر نمی شود و در اجرای تصنیف نیز همین كار انجام می شود.

به طور معمول در اجرای تصنیف مقام گردانی نمی كنند. مثلا اگر تصنیفی در ماهور اجرا شود به مختصات این دستگاه محدود می شود. اما در اجرای یكی از تصنیف ها در این اجرا از گوشه «حصار» به بیات اصفهان می روند و دوباره با گوشه «مویه» به چهارگان برمی گردند.

در كنسرت پیش رو اشعاری از حافظف شاه نعمت الله ولی، هوشنگ ابتهاج و طبیب اصفهانی خوانده می شود.

جاوید ابراهیم پور نوازنده نی، سجاد منصوری نوازنده تنبك، سامان صادقیان نوازنده تار، میثاق مهرپور نوازنده عود و مسعود یونسی نوازنده سنتور دیگر اعضای گروه موسیقی كهن هستند.

علاقه مندان می توانند بلیت های كنسرت گروه كهن را در سایت ملی كنسرت با آدرس melliconcert.com تهیه كنند. همچنین بلیت های این كنسرت در آموزشگاه آزاد موسیقی وزیری هم به فروش می رسند.

فراهنگ**9252**1027

سرخط اخبار فرهنگ