۴ خرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۲۵
کد خبر: 81621706
T T
۰ نفر
احداث 10 هزار مگاوات نیروگاه جدید طی سه سال آینده

تهران - ایرنا - معاون وزیر نیرو با بیان آنكه قرارداد هفت هزار و 100 مگاوات نیروگاه جدید در سال گذشته با بخش خصوصی مبادله شد، گفت: عملیات احداث سه هزار مگاوات نیروگاه جدید دیگر در سال جاری آغاز شده كه پیش بینی می شود مجموع ظرفیت یادشده ظرف سه سال آینده به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، هوشنگ فلاحتیان روز دوشنبه با ارائه گزارش عملكرد سال گذشته و برنامه های سال جاری بخش برق وزارت نیرو، افزود: همچنین براساس اقدامات صورت گرفته، قبل از پیك بار سال آینده دو هزار مگاوات نیروگاه جدید احداث و وارد شبكه سراسری خواهد شد.

وی افزود : كاهش تلفات انرژی در كنار توسعه نیروگاهی نیز در دستور كار قرار دارد و طی یكسال گذشته كاهش تلفات به 12.3 درصد رسیده و انتظار می رود این رقم تا پایان سال به 10 درصد كاهش یابد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، ساماندهی اقتصاد و اصلاح ساختار صنعت برق را از دیگر برنامه های این وزارتخانه اعلام كرد و گفت: انتقال تكنولوژی توربین های كلاس اف با راندمان 55 درصد نیز در دستور كار قرار دارد.

فلاحتیان درباره عملكرد سال گذشته بخش برق این وزارتخانه ادامه داد: طی سال گذشته دو هزار و 831 مگاوات نیروگاه جدید وارد شبكه برق شده كه تا قبل از تابستان امسال این میزان به سه هزار مگاوات افزایش خواهد یافت.

وی اظهار داشت: ظرف سه سال آینده نیروگاه های گازی به سیكل تركیبی تبدیل خواهند شد و راندمان آنها از 32 به 47 درصد افزایش خواهد یافت.

به گفته فلاحتیان، اعتبارات این بخش شامل 6 میلیارد یورو یا معادل 24 هزار میلیارد تومان است كه منابع آن از صندوق توسعه ملی تامین خواهد شد.

معاون وزیر نیرو افزود: افزایش 65 مگاواتی ظرفیت نیروگاه های تجدیدپذیر، افزوده شدن دو هزار و 788 كیلومتری خطوط انتقال، رشد 13 هزار و 600 مگاولت آمپر ظرفیت پست های فوق توزیع و افزایش 27 هزار كیلومتری طول شبكه توزیع را از دیگر دستاوردهای صنعت برق در سال گذشته عنوان كرد.

فلاحتیان گفت: سال گذشته یك میلیون و 400 هزار مشترك جدید برق افزوده شد و این رقم در مجموع به 32 میلیون و یكصد هزار مشترك رسید.

وی اضافه كرد: سال گذشته 850 روستای كشور برقدار شد و به این ترتیب تعداد روستاهای برقدار كشور به 55 هزار و437 روستا رسید.

به گفته معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، توربین های بادی 2.5 مگاواتی در سال گذشته نصب و راه اندازی شد و 20 مگاوات برق به شبكه سراسری افزوده شد و قرار است سال آینده نیز در شمار كشورهایی قرار گیریم كه 100 درصد تجهیزات این توربین ها در كشور ساخته می شود.

اقتصام (3)**1053 ** 1559
۰ نفر