۳ خرداد ۱۳۹۴، ۹:۲۸
کد خبر: 81619634
T T
۰ نفر
منتقد سينما: قطب بندي جامعه در سينما بين مردم و سالن ها فاصله مي اندازد

كاشان– ايرنا– منتقد و روزنامه نگار پيشكسوت سينماي ايران گفت: قطب بندي جامعه در سينما و بهره برداري غيراصولي از آن بين مردم و سالن هاي سينما فاصله مي اندازد.

محمدتقي فهيم شامگاه شنبه در نشست نقد و بررسي فيلم سينمايي ايران برگر در دانشگاه علوم پزشكي كاشان افزود: سينماي دو قطبي ايران تماشاچي را در فشار قرار داده و او را به جاي كشاندن به سالن هاي سينما در خانه حبس مي كند.

وي ساخت فيلم ها با لوكيشن هاي تهران را يك فاجعه دانست و گفت: سالانه 70 اثر سينمايي در ايران ساخته مي شود كه تنها لوكيشن سه اثر خارج از تهران است.

وي افزود: بسياري از دانشجويان شهرستاني به تهران مي آيند و بعد از فارغ التحصيلي به جاي ساختن فيلم متناسب با محيط زندگي خود درباره پايتخت كار مي سازند.

عضو انجمن منتقدان و نويسندگان سينماي ايران گفت: در چهار سال گذشته 200 فيلم سينمايي با موضوع خيانت زن و شوهر در كشور ساخته شده است.

وي با تمجيد از فيلم ايران برگر گفت: سينما در اين فيلم شكل گرفته و تماشاچي با ديدن آن به هيجان مي رسد.

اين منتقد سينما با بيان اينكه در فيلم ايران برگر مسائل فتح اللهي وامراللهي همواره در تاريخ كشور وجود داشته است، افزود: بيشتر مردم بواسطه ديدن اين فيلم با سينما آشتي كرده وديگران را براي مشاهده آن دعوت كرده اند.

وي با اشاره به اينكه فيلم سينمايي ايران برگر در مبحث فرم ومحتوا ساختاركمدي دارد، اظهار داشت: مسعود جعفري جوزاني كارگردان اين فيلم دست به تجربه جديدي زده و اثر موفقي را خلق كرده است.

وي با بيان اينكه بزرگان سينماي جهان پس از رسيدن به بلوغ فيلم سازي به سادگي روي مي آورند، گفت:جعفري جوزاني در ساخت فيلم ايران برگز به بلوغ رسيده و توانسته به سادگي پيام و محتواي اثر خود را به مخاطبان منتقل سازد.

نقد و بررسي فيلم سينمايي ايران برگر با حضور برخي ازعوامل اين فيلم به همت كارگروه سينما و رسانه تشكل جامعه اسلامي دانشگاه علوم پزشكي كاشان برگزار شد.

7565/6021

سرخط اخبار استان‌ها