۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۴:۰۹
کد خبر: 81616783
T T
۰ نفر

آيت الله يزدي: فريضتين بايد در جامعه اجرايي و عملي شود

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۴:۰۹
کد خبر: 81616783
آيت الله يزدي: فريضتين بايد در جامعه اجرايي و عملي شود

قم - ايرنا - رييس مجلس خبرگان رهبري با تاكيد بر اشاعه امر به معروف و نهي از منكر، گفت: فريضتين بايد در جامعه اجرايي و عملي شود.

به گزارش ايرنا، آيت الله محمد يزدي روز پنجشنبه در اجلاس سراسري عفاف، عزت و عشق در مجتمع فرهنگي زيارتي ياوران مهدي (عج) قم، اظهار داشت: همگان در مورد اداي درست و دقيق اين فريضه الهي در جامعه در پيشگاه خداوند مسوول هستند.

رييس جامعه مدرسين حوزه علميه قم با تاكيد بر اينكه بايد در مورد مقابله با منكرات بويژه بد حجابي و بي حجابي اراده جدي داشته باشيم، تصريح كرد: نهادها و تشكل هاي مرتبط با اين موضوع بايد اين تكليف الهي را به نحوي در جامعه نهادينه كنند، كه وقتي يك بدحجاب در خيابان و اماكن عمومي در حال عبور بود، افراد جامعه خود را ملزم به تذكر به او بدانند.

وي گفت: برگزاري همايش و اجتماع مردان و زنان متدين و مقيد به حجاب و عفاف و همچنين انتشار مجله ها و نشريه هاي فرهنگي تنها راه ترويج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه نيست.

آيت الله يزدي افزود: زماني ما مي توانيم بگوييم كه فرهنگ حجاب در جامعه نهادينه شده كه در جامعه افراد هرگز تحمل ديدن بدحجابي را نداشته باشند و به محض مشاهده يك فرد بدحجاب او را به رعايت حجاب سفارش كنند.

رييس مجلس خبرگان رهبري همچنين ترويج فرهنگ امر به معروف زباني را براي اشاعه فرهنگ حجاب ضروري عنوان كرد و افزود: بايد تقيد مردم به حجاب به گونه اي باشد كه وقتي يك فرد مسلمان فرد بد حجابي را به رعايت حجاب توصيه كرد مردم به جاي كمك به اشاعه دهنده فحشا به كمك آمر به معروف بشتابند.

وي با انتقاد از وضعيت و شرايط فعلي جامعه در خصوص امر به معروف و نهي از منكر، تصريح كرد: متاسفانه اشاعه دهندگان منكر به خصوص بدحجاب ها در مقايسه با آمران به معروف و ناهيان از منكر بيشتر احساس امنيت مي كنند.

آيت الله يزدي همچنين با تاكيد بر اينكه قوانين حاكم بر كشور چيزي جداي از قوانين شرعي نيست بر اجراي آن از سوي نيروي انتظامي و نهادهاي امنيتي تاكيد كرد.

وي گفت: در شهر قم جمعيتي تحت عنوان صالحين متشكل از جمعي از متدينين اقدام به اداي فريضتين مي نمودند، كه به دليل عدم حمايت از آنها تشكيلاتشان را جمع كردند، ولي از اين به بعد كليه كساني كه در راه عمل نمودن به اين تكليف الهي قدم برمي دارند، بايد مورد حمايت قرار گيرند.

وي حجاب و عفاف را از ضروريات دين اسلام خواند و افزود: منكر واجبات اسلامي كافر، و تارك آن نيز فاسق است و احكام جزايي مربوط به فاسق نيز بر آن مترتب است.

اين اجلاس كه با شركت فعالان عرصه حجاب و عفاف از سراسر كشور در قم آغاز شده، امروز و فردا با برگزاري كارگاه هاي آموزشي و كميسيون هاي تخصصي و همچنين ارائه ايده هاي برتر در زمينه مردمي سازي حجاب و عفاف ادامه پيدا مي كند و بعد از ظهر فردا با تقدير از فعالان حوزه حجاب و عفاف كشور خاتمه مي يابد.ك/3

7403 / 1175/

سرخط اخبار استان‌ها