۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۸:۱۵
کد خبر: 81611690
T T
۰ نفر
پنج دستگاه لیزرحوزه پزشكی ساخت داخل وارد عرصه درمان شد

تهران-ایرنا-معاون توسعه كاربردهای مركز ملی علوم وفنون لیزر ایران گفت: پنج دستگاه لیزر حوزه پزشكی ساخت متخصصان داخل كشور از سال 90 تاكنون با استقرار در بیمارستان شهدای تجریش وارد عرصه درمانی شده است.

ایرج مشایخی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دستگاه های لیزر جراحی پروستات، پوست، سنگ شكن كلیه، دندانپزشكی و لیزر تراپی دستگاه های ساخت داخل كشور می باشند كه در حال ارایه خدمات درمانی به بیماران هستند.

وی با اشاره به اینكه دستگاه لیزر سنگ شكن كلیه مستقر در این مركز درمانی بطور میانگین حدود 15 عمل جراحی را انجام می دهد، گفت: با بهره گیری از این دستگاه از زمان نصب تاكنون بیش از 300 عمل جراحی با موفقیت و بدون هیچ عارضه جانبی انجام شده است .

وی اظهار كرد: این ابزارهای پیشرفته توانستند روش درمانی نوین و موثر برای بهبود بیماران در اختیار پزشكان قرار دهند.

مشایخی به اخذ مجوز از وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشكی ،برای تولید انبوه هفت دستگاه لیزر ساخت داخل اشاره كرد و گفت: این دستگاه ها شامل جراحی پروستات، سنگ شكن كلیه، بافت سخت دندان، بافت نرم دندان، جراحی پوست، زیبای پوست و لیزر تراپی هستند كه مجوز تولید انبوه آن دریافت شده است.

وی اظهار كرد: سه شركت دانش بنیان در مرحله اول، وظیفه تولید انبوه دستگاه های لیزر ساخت داخل در حوزه پزشكی را به عهده دارند كه در آینده نزدیك این دستگاه ها وارد بازار درمانی می شوند.

معاون توسعه كاربردهای مركز ملی علوم و فنون لیزر ایران گفت: در صدد هستیم تا تعداد شركت های دانش بنیان را افزایش دهیم تا متقاضیان بتواند دستگاه های مورد نیاز خود را در اسرع وقت تهیه كنند و از خدمات پشتیبانی مناسب نیز برخودار شوند.

وی با اشاره به اینكه ترجیج این مركز این است كه فروش دستگاه های لیزر در حوزه پزشكی توسط واردكنندگان فعلی انجام شود، گفت: در حال مذاكره با شركت های داخلی واردكننده هستیم تا آنها نمایندگی فروش این دستگاه ها برعهده گیرند و بجای واردات ، محصولات تولید داخل كشور را به بازار عرضه كنند.

مركز علوم و فنون لیزر ایران به عنوان یك مركز تحقیقاتی در زمینه فناوری لیزر با هدف توسعه این دانش و طراحی انواع لیزر در زمینه های پزشكی و صنعت ایجاد شده است .

این مركز با همت متخصصان داخلی توانسته بیش از 40 دستگاه لیزر را در داخل تولید كند كه هفت دستگاه در حوزه پزشكی و بقیه نیر در حوزه صنعت می باشد.

دومین نمایشگاه دستاوردهای مركز علوم و فنون ایران همزمان با سال جهانی نور، 25 تا 28 دی ‌ماه سال گذشته در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران، برگزار ‌شد.

علمی (4) ** 1201 **1599
۰ نفر