۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۶:۱۰
کد خبر: 81609507
T T
۰ نفر
حجت الاسلام ابوترابی:اقتدار ایران برگرفته از ارزش های اسلامی است

قزوین-ایرنا- امام جمعه موقت قزوین گفت: اقتدار، عزت و سربلندی كنونی كشورمان از ارزش های دینی و معنوی برگرفته شده است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین افزود: اگر ارزش های اسلامی از جمله ایثار و شهادت طلبی ملت بزرگ ایران نبود، امروز بر قله عزت و اقتدار نایستاده بودیم.

وی با تاكید بر اینكه باید در همه عرصه ها برای گسترش اقتدار خود بكوشیم، افزایش قدرت جامعه اسلامی را سخن و خواسته پیامبر اكرم(ص) خواند و گفت: به منظور دفع تهدیدهای دشمنان و نظام سلطه باید قدرت سیاسی، اقتصادی و نظامی خود را تقویت كنیم.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد اضافه كرد: باید دانشگاه های ما قدرت علمی، كارخانجات و بنگاه های تولیدی و تجاری قدرت اقتصادی، آموزش و پرورش قدرت تعلیم و تربیت و مراكز نظامی قدرت دفاعی خود را افزایش دهند تا دشمنان تصور تعرض به منافع جمهوری اسلامی ایران را هیچگاه در سر نپرورانند.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی، كشور را در حال عبور از گذری سخت برای تبدیل شدن به یك قدرت مضاعف دانست و گفت: باید در راهی كه برای آن قدم برداشته ایم استقامت كنیم و در این رابطه بر رهنمودها و هدایت های مقام معظم رهبری كه منادی این حركت عزتمندانه هستند،توجه و تكیه كنیم.

امام جمعه موقت قزوین، گسترش اقتدار دنیای اسلام را به همبستگی میان مسلمانان و انسجام بین آنها وابسته دانست و افزود: اگر در كنار ملت عراق، لبنان، سوریه و یمن قرار نگیریم، همه مسلمین از جمله خود ما ضعیف می شوند.

وی در بخش دیگری از خطبه های خود از نمایندگان كشورمان در مذاكرات هسته ای خواست تا در نشست های خود با طرف های خارجی به اقتدار میهن اسلامی تكیه كنند و بر مواضع صریح و شفاف مقام معظم رهبری توجه لازم را داشته و بر حقوق ملت و كشور ایران در برابر بیگانگان پافشاری كنند.

امام جمعه موقت قزوین همچنین مبعث پیامبر گرامی اسلام(ص) را گرامی داشت و گفت: برپایی نماز عبادی-سیاسی جمعه یكی از بركات واقعه مبعث است كه امروزه نقش مهمی در حیات فردی و اجتماعی و سیاسی مسلمانان ایفا می كند.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد از نماز جمعه به عنوان مدرسه ارتقای آگاهی، بینش، بصیرت و تقوا یاد كرد و افزود:آیین عبادی سیاسی نماز جمعه را همچنین باید مدرسه وحدت و یكپارچگی مسلمانان دانست.

وی با بیان اینكه با گذشت زمان شاهد تحول در دنیای اسلام بودیم، ادامه داد: امروز به بركت انقلاب اسلامی شاهد آن هستیم كه فلسطین و سایر كشورهای اسلامی علیه دشمنان اسلام یكپارچه فریاد می زنند و در برابر بیگانگان و مزدوران استكبار استقامت می كنند.

وی با بیان اینكه دیروز لبنان برای عیاشی و خوش گذرانی مزدوران استكبار عروس خاورمیانه لقب داشت، افزود: اما این كشور امروز نماد استقامت و مقاومت ملت عرب و مسلمان است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینكه مردم عراق كه تا دیروز كشورشان زیر هجمه بیگانگان قرار داشت امروز رییس جمهوری و نخست وزیرشان را خود تعیین می كنند، اضافه كرد: دنیای استكبار داعش را به منظور از پای درآوردن قدرت مردمی و حكومت آزاد عراق خلق كرده است.

امام جمعه موقت قزوین خاطرنشان كرد: با بیداری و استقامت مردم در كشورهای اسلامی مانند فلسطین، یمن، عراق، سوریه كه به پیروی از ملت مومن و انقلابی ایران شكل گرفته است، امروز شاهد كاهش روزافزون قدرت و هیمنه استكبار و مزدوران آن در منطقه هستیم.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینكه ملت ایران به رهبری امام راحل راه استقامت و ایستادگی در برابر استكبار را پیش روی سایر مسلمانان قرار داده است، افزود: امام خمینی(ره) و خلف صالح وی مقام معظم رهبری پرچمداران این راهند كه آنها را باید شاگردان مكتب قران،عترت و تربیت یافتگان مدرسه علی ابن ابی طالب (ع) دانست.

خطیب موقت نماز جمعه قزوین در بخش دیگری از خطبه های خود با اشاره به شناسایی پیكر پاك شهید مرتضی رزازیان پس از بیش از سه دهه و تشییع پیكر مطهر وی در قزوین طی هفته ای كه گذشت، گفت: اگر شهدا نبودند، اسلام در سطح منطقه از جمله یمن امروز به یك حركت توفنده و فریاد بلند علیه مزدوران استكبار تبدیل نمی شد.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی، شهادت طلبی را برخاسته از نهضت بعثت پیامبر گرامی اسلام(ص) دانست و ادامه داد: اگر روحیه و فرهنگ شهادت طلبی و ایثار وجود نداشت و شهدا نبودند، ایران اسلامی امروز به یك مشت گره شده در برابر استكبار و زورگویان تبدیل نمی شد.

وی در ادامه با تجلیل از مقام آیت الله هادی باریك بین نماینده سابق ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین و سه دهه خدمات وی در جایگاه امامت جمعه قزوین و نمایندگی ولی فقیه در استان، گفت: به لطف پروردگار، سه دهه از بركات این عالم بزرگوار، مجاهد و زاهد در نماز جمعه قزوین بهره مند بودیم.

3013/ 6128/1656
۰ نفر