۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۵۴
کد خبر: 81606834
T T
۰ نفر
نا سا در پی ساخت موشك های غول پیكر برای سفر به دورترین نقاط فضا تا2017

تهران-ایرنا- سازمان فضایی آمریكا (ناسا) در عرض چند هفته بررسی طراحی ساخت بزرگترین موشك پرتاب كننده فضاپیما را تایید می كند. این تلاش های گسترده برای ساخت موشك های غول پیكر و سفر به دست نیافتنی ترین نقاط فضا انجام می شود.

به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی space.com، طراحی این موشك نقشه راهی برای ساخت موشك های غول پیكر خواهد بود.

روند بررسی این طراحی روز دوشنبه 11 مه (21 اردیبهشت) در مركز پروازهای فضایی مارشال سازمان فضایی آمریكا آغاز شد.

پروژه سیستم پرتاب فضایی ناسا (SLS) قدرتمندترین وسیله پرتابی خواهد بود كه تا كنون ساخته شده است؛ قرار است این موشك روزی انسان را به مریخ ارسال كند.

راكتی 117 متری كه در این پروژه به كار گفته خواهد شد از لحاظ ابعاد در نوع خود مثال ‌زدنی است. این راكت بزرگ ابعادی بیشتر از موشكی كه اولین بار انسان را به ماه حمل كرد دارد. آن موشك 110 متر طول داشت.

این موشك با استفاده از چهار موتور RS-25 كار خواهد كرد ؛ موتورهایی كه پیش از این برای ارسال شاتل فضایی به مدار زمین استفاده می شد.

در نخستین آزمایش، موشك برای حمل بلندكردن محموله با وزن 77 تن پیكربندی می ‌شود و فضاپیمای بدون خدمه اوریون را فراتر از مدار پایین زمین خواهد برد.

اما در قدرتمندترین پیكربندی ‌اش، این موشك توانایی بالابردن 143 تن را خواهد داشت و این قابلیت اجرای ماموریت ‌های فضایی به منظومه شمسی مانند رفتن به یك سیارك و مریخ را ممكن خواهد ساخت.

نخستین پرواز آزمایشی این سامانه برای سال 2017 برنامه ریزی شده است و SLS به گونه ای طراحی شده است كه بتواند نیازهای خدمه و ماموریت را برآورده سازد.

علمی(6)**2038**1599
۰ نفر