۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۳۶
کد خبر: 81605205
T T
۰ نفر
جنگ زمینی قبایل یمنی علیه عربستان

تهران - ایرنا - قبایل یمن به منظور گرفتن انتقام خون مردم بی دفاع این كشور جنگ زمینی علیه رژیم سعودی را آغاز كردند.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبكه تلویزیونی نبأ، قبایل یمنی علیرغم بهره مند بودن سربازان سعودی از تسلیحات پیشرفته و توپخانه سنگین با حملات پی در پی خود ظرف دیروز و پریروز 4 پایگاه و مركز مرزی عربستان را یكی پس از دیگری به تصرف خود درآوردند به گونه ای كه فرماندهان نظامی سعودی را شگفت زده كردند.

كارشناسان نظامی خاطرنشان كردند: سرزمین یمن به دلیل داشتن مناطق صعب العبورشكارگاه هزاران سرباز سعودی و نظامیان به اجاره گرفته شده از كشورهای عربی و بیگانه خواهد بود زیرا آنان با نیروهای كارآزموده و با تجربه یمن مواجه خواهند شد.

اعلام موافقت عربستان با حضور 2100 سرباز سنگالی جهت نبرد علیه یمن نشان می دهد كه سران سعودی تا چه اندازه در مورد ناتوان بودن خود در جنگ زمینی كه هم اكنون به یك امر حتمی تبدیل شده نگران و مضطربند زیرا قبایل یمن موفق شدند با نصب كمینی در منطقه جازان عربستان یك افسر بلندپایه را به همراه ده تن از نیروهای نظامی سعودی به هلاكت برسانند.

از سوی دیگر گزارشهای رسیده از فرار هزاران سرباز سعودی طی 40 روز از جنگ علیه یمن حكایت دارد.

در این جنگ نابرابر و ناجوانمردانه علیه مردم ستمدیده یمن 9 كشور عربی از جمله 4 كشور عضو شورای همكاری خلیج فارس به استثنای عمان در كنار عربستان قرار دارند.

علاوه بر چهار كشور عرب حوزه خلیج فارس اردن ، مصر ، سودان و مغرب نیز در این نبرد به بهانه بازگرداندن مشروعیت به عبد ربه هادی پس از فرارش به ریاض مشاركت دارند.

گزارش های سازمانهای امنیتی غرب از پدیده فرار دسته جمعی نیروهای سعودی از یگانها و اردوگاههای نظامی و مراكز مرزی عربستان با یمن حكایت دارد.

بر پایه همین گزارش ها تا كنون بیش از 4 هزار سرباز سعودی از پست های نظامی مرزی عربستان با یمن گریخته اند.

نبرد زمینی میان دو كشور عملا توسط قبایل یمن از جمله قبیله بكیل آغاز شده است. افراد قبایل یمن به دلیل آشنایی داشتن با راههای كوهستانی صعب العبور و دشتهای منطقه از توانایی بیشتری برای پیشروی در مناطق سعودی جازان و نجران و عسیر برخوردارند و نیروهای سعودی به همراه ارتشهای مزدور نمی توانند مانع از تصرف شهركهای سعودی توسط قبایل یمن شوند.

در همین راستا قبایل بكیل المیر و همدان بن زید یمن توانستند پس از درگیری شدید با ارتش نظامی سعودی بر كوهستان تویلق مشرف بر شهر الخوبه این كشور و روستاهای همجوار آن در منطقه جیزان عربستان تسلط یابند و به دنبال آن توپخانه سعودی مناطق تحت نفوذ قبایل یمن در داخل خاك عربستان را گلوله باران كردند.

از سوی دیگر جنگنده های متجاوز سعودی به حملات ددمنشانه خود علیه مناطق مسكونی و تاسیسات زیربنایی عربستان ادامه دادند و مدرسه دخترانه منطقه الزاهر در استان البیضاء را هدف قرار دادند كه در نتیجه آن دو شهروند یمنی به شهادت رسیدند و شش تن دیگر از جمله چند زن مجروح شدند.

بر پایه همین گزارش خبرهای رسیده از شهر تعز یمن از پیشروی ارتش و كمیته های مردمی در رویارویی با تروریستهای القاعده و شبه نظامیان حزب الاصلاح حكایت دارد.

عناصر القاعده و نیروهای هوادار عبدربه منصور هادی علیرغم حمایت های نظامی و لجستیكی ائتلاف متجاوز سعودی آمریكایی نتوانستند در برابر نیروهای یمنی مقاومت كنند و مجبور به فرار شدند و شماری از آنها نیز در این نبرد به هلاكت رسیده و یا زخمی شدند.

كارشناسان، تجاوز عربستان به یمن و محاصره مردم این كشور را به اقدام رژیم صهیونیستی در قبال ساكنان غزه، تشبیه كرده اند.

عربستان با ائتلاف 9 كشور عربی منطقه به جز عمان از 6 فروردین سال جاری حملات گسترده ای علیه فقیرترین كشور عربی منطقه به اجرا گذاشت تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری فراری و مستعفی را به حاكمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن جنبش انصارالله كه امنیت شهرهای یمن را تامین می كردند، جلوگیری كند.

ریاض بعد از 27 روز بمباران زیرساخت های یمن و از بین بردن تاسیسات حیاتی این كشور بدون آن كه به اهداف اعلام شده دست یابد، اعلام آتش بس كرد اما بعد از آتش بس تبلیغاتی اعلام شده همچنان یمن را هدف حملات هوایی قرار داده و باندهای فرودگاه بین المللی صنعا را هدف قرار داده تا از كمك رسانی به مردم این كشور جلوگیری كند.

خاورم ** 1487 **1566
۰ نفر