۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۰۶
کد خبر: 81598875
T T
۰ نفر
آخرین خبرها از نبردها درمرزهای لبنان و سوریه/ شكست های مستمر تروریست های تكفیری

بیروت - ایرنا - مناطق مرزی سوریه و لبنان در ساعت های گذشته صحنه درگیری های شدید در چند محور بین ارتش های سوریه و لبنان و نیروهای مقاومت اسلامی حزب الله با گروه های تروریستی تكفیری به ویژه جبهه النصره بود.

به گزارش ایرنا، عناصر مسلح وابسته به گروه های تروریستی تكفیری در اوایل شب گذشته تلاش كردند از داخل سوریه به خاك لبنان در منطقه بركه الرصاص واقع در عیتاالفخار شهرستان راشیا در جنوب شرق این كشورنفوذ كنند كه نیروهای ارتش لبنان این تجاوز را ناكام ساختند.

نیروهای ارتش لبنان در درگیری شدید با عناصر مسلح تروریست ، آنها را مجبور كردند به داخل خاك سوریه فرار كنند.

در این درگیری تعدادی از عناصر مسلح متجاوز كشته و یا زخمی شدند.

اما در محوری دیگر،درگیری های شدیدی شب گذشته بین نیروهای ارتش عربی سوریه با گروه های ترویستی تكفیری مسلح در گذرگاه مرزی لبنان و سوریه به وقوع پیوست.

دو طرف در این درگیری كه تا نزدیكی طلوع فجر ادامه یافت از سلاح های سنگین استفاده كردند.

منابع امنیتی خاطرنشان كرد كه گروهی از تروریست های تكفیری درصدد بودند از داخل لبنان یعنی منطقه مرزی مصنع - الصویری – جدیده یابوس به خاك سوریه تجاوز كنند اما در كمین محكم ارتش سوریه گرفتار شدند.

در جریان درگیری شدید بن دو طرف، تعدادی زیاد از تروریست های تكفیری به هلاكت رسیده و یا زخمی شدند.

پیش از آن در درگیری های شدید بین نیروهای رزمنده مقاومت اسلامی حزب الله با عناصر مسلح گروه تروریستی تكفیری جبهه النصره در ارتفاعات مرزی شرقی لبنان و سوریه و مشرف بر منطقه القلمون سوریه در ریف دمشق تعدادی زیاد از عناصر تكفیری از جمله چهار سركرده میدانی آنها به هلاكت رسیدند.

ابوودیع سركرده گروه تروریستی تكفیری جبهه النصره در منطقه الجبه، ابو فاطمه سركرده كتیبه الصقور المحمدیه، ابوفرج العمری مسئول عملیات تروریست ها در راس المعره و ابوبدر یك سركرده میدانی جبهه النصره از جمله عناصر تكفیری هستند كه در این درگیری به هلاكت رسیده اند.

براساس این گزارش، نیروهای ارتش عربی سوریه و رزمندگان مقاومت اسلامی همچنین موفق شدند به دو منطقه اصلی از بلند های راهبردی خربه النحله مشرف بر بلندی های عسال الورد و شرق بلندی های شهرك بریتال لبنان به طور كامل سیطره یابند.

‫در این منطقه یك كارگاه ساخت بمب و یك خودروی غیرنظامی مسروقه كشف شد.

تروریست های تكفیری درصدد بمب گذاری این خودرو بودند تا از آن علیه نیروهای مقاومت اسلامی استفاده كنند.

در درگیری ها تعدادی زیاد از عناصر مسلح تكفیری به هلاكت رسیده و یا زخمی شدند و سه موضع آنها به همراه چهار خودرو زرهی نابود شد.

نیروهای ارتش سوریه در عملیاتی دیگر محل تجمع و مقرهای تروریست های تكفیری در منطقه جرد سبنه بین بلندی های شهرك های عسال الورد و الطفیل و همچنین وادی الكذاب و قرنا در القلمون را با استفاده ازتوپخانه و موشك زیر آتش سنگین قرار دادند كه به هلاكت و زخمی شدن تعدادی از تروریست های تكفیری منجر شد.

نیروهای مقاومت اسلامی نیز هفت خودرو زرهی گروه تروریستی تكفیری جبهه النصره را با موشك در بلندی های شهرك الطفیل و شرق بلندی های شهرك بریتال هدف گرفتند كه به نابودی كامل آنها و كشته و زخمی شدن دست كم 16 عنصر مسلح منجر شد.

رزمندگان حزب الله همچنین ده ها تن از عناصر مسلح جبهه النصره را با نصب كمین های محكم در مناطقی از بلندی های شهرك های الطفیل و بریتال كه این گروه تروریستی تكفیری اشغال كرده بود، به هلاكت رسانده و یا زخمی كردند.

ارتش عربی سوریه و همپیمانان آن موفق شدن یك واحد توپخانه تروریست های تكفیری را به طور كامل در منطقه قبع شعب الجماعه در بلندی های عسال الورد و الطفیل نابود كنند و عناصر تكفیری را به هلاكت برسانند.

این گزارش حاكی است كه نیروهای ارتش عربی سوریه و همپیمانان آن بر ارتفاات القرنه متشكل از سه تپه بلند كه بر وادی الدار و وادی الصهریج مشرف هستند، سیطره یافتند.

ارتش سوریه با حمله به مواضع تروریست های تكفیری در بلندی عسال الورد و الجبه بر تعدادی از تپه ها و مقرها این تروریست ها سیطره یافته و ده ها تن از آنها را به هلاكت رسانده ویا زخمی كردند.

شكست های مستمر و پی درپی در اردوگاه تروریست های تكفیری به ویژه گروهك جبهه النصره و آزاد شدن برخی مناطق اشغالی در منطقه القلمون و بدنبال آن فراگیر شدن ترس و وحشت در میان تروریست های تكفیری، سركرده این گروه در القلمون كه ابومالك التلی خوانده می شود، مجبور شد برخی از سركرده های میدانی را عزل و عناصر جدیدی را به جای آنها قرار دهد تا شاید بتواند روحیه فروپاشیده عناصرش را بازیابی كند.



** تروریست های تكفیری و صهیونیست ها دو روی یك سكه

درهمین حال ژنرال جان قهوجی فرمانده ارتش لبنان در سخنانی تروریست های تكفیری و صهیونیست ها را دو روی یك سكه خواند و تاكید كرد كه خطر تروریست های تكفیری كمتر از خطر دشمن صهیونیستی نیست.

این اظهارات فرمانده ارتش لبنان در حالی صورت می گیرد كه همپیمانان آل سعود در لبنان به ویژه سعد الحریری و سمیر جعجع تمام تلاش خود را برای حمایت از تروریست های تكفیری به كار گرفته و به تكاپو افتاده اند تا جلوی نبرد نیروهای مقاومت با آنها برای حمایت از لبنان را كه به نبرد القلمون مشهور شده است، بگیرند.

ژنرال قهوجی كه به مناسبت روز ملی شهدای ارتش سخن می گفت، شهادت طلبی برای حمایت از لبنان و كرامت و آزادی و استقلالل آن یك گزینه دائمی نیروهای ارتش است.

وی تاكید كرد كه ارتش لبنان از هیچ تلاشی برای بازگرداندن سالم نظامیان ربوده شده لبنانی توسط گروه های تروریستی تكفیری نزد خانواده هایشان فروگذار نمی كند و این را وظیفه خود می داند.

فرمانده ارتش لبنان همچنین تاكید كرد كه به عناصر تروریستی تكفیری اجازه نمی دهیم به داخل خاك لبنان تجاوز كنند.

خاورم ** 1324

سرخط اخبار جهان